-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
43 sjåfører politianmeldt
En tredel av sjåførene i Statens vegvesens landsomfattende kjøre- og hviletidskontroller forrige uke brøt regelverket. 43 av disse ble politianmeldt.
- Vi ser en liten økning fra tilsvarende kontroll i fjor, sier førstekonsulent Arne Valdemar Nielsen i Statens vegvesen.
- Vi hadde ønsket oss bedre resultater, men arbeidet fortsetter.
- Både myndighetene og bransjen må ta ansvar, og Statens vegvesen ønsker seg blant annet flere førere over på digital fartsskriver for bedre kontrollmuligheter, konkluderer Nielsen.
Antall anmeldelser holder seg stabilt fra i fjor, og 43 førere ble politianmeldt for alvorlige brudd på regelverket.
Det er minimal forskjell på førere fra Norge, EØS eller andre områder.
Tall fra en tidligere undersøkelse gjennomført av Transportøkonomisk Institutt (TØI) viser at overholdelse av kjøre- og hviletidsreglene er ikke en garanti for å holde seg våken bak rattet.
Undersøkelsen peker imidlertid på at det er en tydelig sammenheng mellom brudd på kjøre- og hviletidsbestemmelsene og sjåfører som sovner bak rattet.