MULIGHETER: Nye mobilitetsløsninger og dataanalyse gir forsikringsbransjen nye muligheter.
MULIGHETER: Nye mobilitetsløsninger og dataanalyse gir forsikringsbransjen nye muligheter.

– Gir oss mulighet til å utvikle helt nye løsninger og forsikringsprodukter

Tryg og ABAX innleder samarbeid og lanserer datadrevne forsikringsløsninger.

Publisert

Forsikringsmarkedet har i stor grad vært uendret de siste tiårene.

Prismodeller og tilpasninger har vært gjort på generelt grunnlag for å kunne standardisere produktene.

Men med tilgang til nye mobilitetsløsninger og dataanalyse står forsikringsbransjen overfor store forandringer.

Nå melder Tryg, Skandinavias største forsikringsselskap og ABAX, Nordens største telematikkselskap, at de har inngått et strategisk partnerskap.

Nye løsninger

Sammen skal de utvikle helt nye, datadrevne forsikringsløsninger for bedriftsmarkedet.

ABAX og Tryg vil gjennom sitt samarbeid ta i bruk eksisterende teknologi på nye måter og kombinere selskapenes kompetanse, for å skape nye produkter som vil redefinere hvordan vi ser på forsikring.

– Vårt partnerskap med Tryg er en viktig milepæl i vårt strategiske arbeid med utvikling av nye data-drevne tjenester og produkter. Våre kunder vil oppleve at de får tilgang til helt nye tjenester som er tilpasset deres behov og forbruk. Det er også en spennende utvikling for forsikringsmarkedet i Norge, som vi er glade og stolte over å være en del av, forteller Morten Strand, CEO i ABAX.

Om selskapene

ABAX er et av Europas største teknologiselskaper med løsninger for flåtestyring og utstyrskontroll. Selskapet utvikler innovative løsninger basert på mobilitetsdata fra over 500 000 sporede enheter over hele verden.

Tryg er Skandinavias største skadeforsikringsselskap med 7.000 ansatte og 5,3 millioner kunder.

Redusere skaderisikoen

– Med tilgang til mobilitetsdata fra ABAX -plattformen har vi et underlag som gir oss mulighet til å utvikle helt nye løsninger og forsikringsprodukter. Vi ser også muligheter for å redusere skaderisikoen, og i tillegg gjøre sjåførene mer bevisst på hvordan de kan redusere sitt klimautslipp. Det vil ha stor betydning for hverdagen til våre kunder, og blir en gamechanger for hvordan man tenker forsikring, sier Ingeborg Morken, direktør for Næringsliv i Tryg.

Morten Strand, CEO i ABAX, og Ingeborg Morken, direktør for Næringsliv i Tryg.
Morten Strand, CEO i ABAX, og Ingeborg Morken, direktør for Næringsliv i Tryg.
Powered by Labrador CMS