Rachel Birrell, leder for utvikling av buss-sikkerhet hos Transport for London (TfL), har tro på færre ulykker i storbyen med ny automatisk nødbremsteknologi.

Londons busser skal bli smartere og tryggere

Volvo skal snart levere sin nye BZL Electric utstyrt med City Brake – en ny form for avansert nødbremsing (AEB) – til London.

Transport for London (TfL) og ordfører Sadiq Khan har ambisiøse nullvisjonsmål for den britiske hovedstaden: De skal eliminere alle dødsfall og alvorlige skader på byens veier innen 2041, med et ytterligere delmål om null dødsfall med busser involvert innen 2030.

- Vår nullvisjonstilnærming demonstrerer viktigheten av å sikre et trygt bussnettverk for alle, og viser innflytelsen TfL har på å drive nye standarder for buss-sikkerhet, sier Rachel Birrell, leder for utvikling av buss-sikkerhet hos TfL.

- Tilnærmingen følger prinsippet om at feil skjer, og at transportsystemet må ta hensyn til menneskelige feil og uforutsigbarhet, og at de som har en rolle i å designe, bygge, drifte, administrere og bruke gatene våre har et ansvar for å redusere trafikkfarer.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker.

Er du registrert bruker, men får ikke tilgang? Kontakt kundeservice på e-post: abo@bilforlaget.no

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Har din prøveperiode gått ut?

Se våre alternativer for abonnement

Klikk her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS