Rachel Birrell, leder for utvikling av buss-sikkerhet hos Transport for London (TfL), har tro på færre ulykker i storbyen med ny automatisk nødbremsteknologi.
Foto: Andrew Dunsmore
Londons busser skal bli smartere og tryggere
Volvo skal snart levere sin nye BZL Electric utstyrt med City Brake – en ny form for avansert nødbremsing (AEB) – til London.
Transport for London (TfL) og ordfører Sadiq Khan har ambisiøse nullvisjonsmål for den britiske hovedstaden: De skal eliminere alle dødsfall og alvorlige skader på byens veier innen 2041, med et ytterligere delmål om null dødsfall med busser involvert innen 2030.
- Vår nullvisjonstilnærming demonstrerer viktigheten av å sikre et trygt bussnettverk for alle, og viser innflytelsen TfL har på å drive nye standarder for buss-sikkerhet, sier Rachel Birrell, leder for utvikling av buss-sikkerhet hos TfL.
- Tilnærmingen følger prinsippet om at feil skjer, og at transportsystemet må ta hensyn til menneskelige feil og uforutsigbarhet, og at de som har en rolle i å designe, bygge, drifte, administrere og bruke gatene våre har et ansvar for å redusere trafikkfarer.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00