-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Amarok kommer tilbake
Det er ikke SÅ lenge siden den siste nye Amaroken fikk skilt på seg i Norge. I september skjedde det, så det er kanskje litt tidlig å snakke om en «Jeg kommer tilbake» kampanje. Men det er den VW starter nå.
Har vi ikke alltid visst at Amarok skulle komme tilbake i en ny utgave? Det var lenge budskapet fra Hannover, selv før den gamle utgaven ble avsluttet.
Nå er budskapet her igjen, i en litt underlig form. En to siders pressemelding er så å si uten harde fakta, bortsett fra at Amarok i ny versjon skal produseres, først i Sør Afrika, fra en gang i 2022 og da bli tilgjengelig ‘på de første, få markedene’.
I Europa vil det bli mulig å bestille bilen fra sent i 2022.
For øvrig får vi vite at den gamle, som også ble produsert i Hannover og i Argentina, har solgt i 800.000 eksemplarer i de årene den har blitt produsert (Det er det F-Serien gjør på ett år).
Dessuten har Amaroken blitt benyttet til naturforvaltning i Sør Afrika siden 2011 – uten at det påstås at det er grunnen til at den skal produseres i Silverton, S.A. At dette er Fords fabrikk hadde kanskje vært en interessant informasjon i tillegg, men den er ikke med i pressemeldingen.
For øvrig forteller Dr. Lars Krause, styremedlem med ansvar for salg og marketing hos Volkswagen Commercial Vehicles, blant annet at den har et fullstendig nytt utseende inni og ute, at den byr på enda mer utstyr og at den har innovasjoner som har vært sett før i dette segmentet.
Albert-Johann Kirzinger, sjef for design hos VW Commercial, føyer til at bilen har VW DNA tvers igjennom og imponerer ved å se ut som den har skutt ut brystkassa!
Her bør det kanskje også føyes til at all denne VW DNA’en kommer på toppen av en bil som egentlig er Fords nye Ranger, utviklet i fellesskap av de to produsentene. Og at Ford har investert innpå £ 800 millioner or at Silverton-fabrikken skal kunne bygge de to modellene side om side.
Kapasiteten blir 200.000 biler per år.
