-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Punktum for MAN-korrupsjon
Nåværende sjef for Volvo personbil, Håkan Samuelsson, har hatt en gammel korrupsjonssak hengende over seg etter at han sluttet som toppsjef hos MAN i 2009.
BETALING. OG BETALING: Omtrent samtidig med at Samuelsson sluttet som toppsjef i MAN i 2009, gikk konsernet med på å betale 150 millioner euro for å avslutte en sak om påstått korrupsjonspraksis i årene 2002 til 2009.
Det var en av de større korrupsjonssakene i Tyskland. Hele 59 MAN-kontorer og 7 private hjem ble raidet av politiet i forbindelse med forundersøkelsene.
Men det ble, viste det seg, ikke slutt med det. I fjor startet en rettsinstans i München igjen en undersøkelse rettet mot den tidligere sjefen.
En tidligere sjef for MANs revisorer hadde nemlig fortalt myndighetene at han, allerede i 2006, hadde informert Håkan Samuelsson om at det var «en mulig korrupt praksis» på gang i forbindelse med en avtale i Slovenia.
Nå er endelig den saken også avsluttet. Ved at Samuelsson betaler 500.000 euro til veldedige formål lukker den tyske retten bøkene.
- Helst hadde jeg tatt rettssaken, sa Håkan Samuelsson, men det er ikke forenlig med min nåværende rolle i Volvo. Dessuten har jeg lyst til å tenke tilbake på Tyskland med forholdsvis gode minner.