-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mer elektrisk til Posten
Posten/Bring er pioner når det gjelder bruk av elektriske varebiler i stor skala. Nå har konsernet over 1.000 elektriske kjøretøyer i bruk i 43 byer og tettsteder. De nyeste er fire Volkswagen e-Crafter som skal kjøre ut pakker.


E-POST: Disse Posten-sjåførene får kjøre de første e-Crafterne i Norge. Foto: Knut Moberg d.e.
Posten/Bring har som mål at konsernet kun skal ha kjøretøyer med null utslipp. I dag har de Norges største elbilflåte – og sannsynligvis blant de største i verden.
Mer enn 1.000 elektriske kjøretøyer teller flåten, som fra denne uken også inkluderer fire nye e-Craftere som skal brukes for utkjøring av pakker i Oslo-området. Dette er de første utgavene av nye e-Crafter som Volkswagen Nyttekjøretøy leverer ut i Norge.
De fire varebilene erstatter dieselbiler.
LES OGSÅ: Stor oversikt: Rush av elektriske varebiler
100 kilometer
I Oslo-regionen er utkjøring av pakker delt i 22 kjøreruter. Det kjøres daglig ut rundt 2.000 pakker. De fire nye e-Crafterne vil få en sentral funksjon i distribusjonsnettet.
Selv om produsenten snakker om at bilene har en rekkevidde på 173 kilometer (NEDC) – har tester i Oslo vist at Posten ikke kan regne med større rekkevidde enn 100 kilometer til deres bruk.
Testene er gjort på vinterføre, med bruk av varmepumpe og med det kjøremønster en bil har når den skal bringe ut gods. Det er Volkswagen Nyttekjøretøy-importøren, Harald A. Møller AS, som selv kjørte en «uhøytidelig» test med maksvekt for å teste bilen på vinterføre.
Og 100 kilometer holder godt til det bilene skal brukes til, ifølge Posten.
En fordel for Posten er at bilen kan lades til 80 prosent på 45 minutter. Bilene vil derfor bli brukt på flere skift i døgnet for både innkjøring og utkjøring av akker og gods.
PRØVEKJØRT: e-Crafter klar for å innta byene
Vil teste ny teknologi
Posten har som kjent en klar plan om å skifte ut storparten av dagens bilpark med nullutslippsbiler. Innen 2025 skal alle konsernets kjøretøyer ha null utslipp.
Ledelsen opplyser at de merker at kundene setter krav til miljø, og en av de mest kresne kundene er Ikea som setter klare ønsker om at varelevering skal skje mest mulig miljøvennlig.
Posten er da også villig til å teste ny teknologi, og de neste bilene de mottar er elektriske varebiler av merket Maxus, produsert i Kina.
Representanter for Posten har nylig også besøkt Tesla i USA, for å lære mer om deres elektriske lastebiler.
LES OGSÅ: Dette skal e-Crafter koste