-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania i pluss, MAN i minus
Traton kommer med tall for første halvår som viser at for hele gruppen sank volumet fra 123.300 i fjor til 77.700 i år. En nedgang på 37 %.

Omsetningen sank ikke fullt så mye. Den endte på € 10,1 milliarder, det vil si en nedgang på 26 %.
Driftsmarginen ble negativ, minus 2,2 prosent – i fjor var den på 7,9 %.
Nedgang var det også i ordremengden, første halvår endte på 87.400 – i fjor var tilsvarende tall 120.500.
Europa skapte de største utslagene – her var nedgangen i antall biler på hele 46 %. Men buss greide seg bedre: nedgangen der var på 22 %.
Les også: Scania/MAN-sjefen forsvinner
Hvis vi splitter varemerkene (og dropper Volkswagen Camionhões e Ônibus) ser vi mye parallelt med Scania og MAN, bortsett fra driftsresultatet.
Scania endte på 30.400 biler, mens MAN klarte 31.700 (inkl. TGE-modellen). For begge representerte dette en nedgang på 41 %.
Omsetningen for Scania ble € 5,3 mrd. og for MAN: € 4,1 mrd. (Det illustrerer også tydelig Scanias «fetere» modeller.) For begge betyr det en nedgang på 26 %.
Men mens Scania fikk en driftsmargin på 4,1 % – ned fra 11,6 % i fjor, endte MAN med minus 9,5 %. (Den var på 4,6 % i fjor).
MANs resultat forklares i halvårsrapporten med en engangs-avsetning i «mid-double digit millionområdet».
Euro selvfølgelig – men vi må vel vente til årsresultatet før vi får vite hva dette egentlig er.