-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Åtte elektriske shuttlebusser på Gardermoen
Oslo lufthavn ble tirsdag den første lufthavnen i Norden til å ta i bruk elbusser for å frakte passasjerer mellom fly og gate. Innen 2026 er målet at alle slike busser på Gardermoen skal være elektriske.
BilJobb.no
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
– Dette er et veldig viktig tiltak for å redusere flyplassens utslipp av klimagasser og dette vil bidra til at vi når vårt mål om å bli en fossilfri lufthavn innen 2030, sier lufthavndirektør på Oslo lufthavn, Stine Ramstad Westby.
I dag ble de åtte elbussene tatt i bruk, noe som ble behørig markert ved å kjøre bussene i kortesje fra Helsfyr og til Oslo lufthavn. Der fortsatte markeringen med offisiell overrekkelse av nøkler og taler fra Avinor, leverandører og samarbeidspartnere.
– Det er veldig hyggelig å kunne presentere litt positive nyheter i disse korona-tider. Jeg er stolt over at vi er den første flyplassen i Norden til å få elektriske busser som skal frakte passasjerer mellom gate og flyene. Bussene settes i drift med en gang, sier Westby.
I et normalår busses 1,2 millioner passasjerer årlig mellom gate og fly på Oslo lufthavn.
Det er VDL Bus & Coach som har levert bussene, og infrastruktur for lading er levert av det nederlandske selskapet Heliox. De nye bussene er 18 meter lange.
– Valget av våre elektriske busser sier mye om ambisjonene for flyplassen. Det knytter seg til helhetsbildet av Norge som et foregangsland innen elektrifisering av reiser i Europa, sier Frank Reichel, administrerende direktør i VDL Bus & Coach Norway AS.
Lufthavndirektør Westby pekte på at støtten fra Enova har gjort det mulig å fase inn elektriske busser i et raskere tempo.
– Selv om elbusser er dyrere enn dieselbusser er det det riktige valget for fremtiden. Etter hvert som flere busser settes i produksjon regner vi med at det også vil være billigere med elbuss enn med diesel, påpeker Westby.
De åtte bussene som ble satt i drift tirsdag var første steg. Målet er at alle busser som frakter passasjerer mellom fly og gate skal være elektriske innen 2026.