-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Avinor får 16 mill. i støtte til elbusser på OSL
Enova gir to millioner kroner i støtte per elbuss som flyplasseieren planlegger å kjøpe på Gardermoen.


KOMMUNIKASJONSSJEF: Gurli Høeg Ulverud. Foto: Avinor
Avinor er nå i en anskaffelsesprosess for å kjøpe åtte helelektriske shuttlebusser til «flysiden» på Oslo Lufthavn Gardermoen.
De følger dermed trenden fra flere andre flyplasser i Europa, deriblant Schiphol i Amsterdam, hvor det i økende grad benyttes elektriske shuttlebusser.
LES OGSÅ: Skal teste selvkjørende brøytebiler på OSL
Det statlige støtteorganet Enova har, etter søknad fra Avinor, besluttet å tildele totalt 16 millioner kroner til tiltaket, altså to millioner kroner per buss.
Kravspesifikasjonene for bussene er ennå ikke utlyst, men skal snart sendes ut, ifølge kommunikasjonssjef Gurli Høeg Ulverud i Avinor.
– Det er snakk om åtte elektriske busser som skal kjøres mellom terminal og fjernparkerte fly ved Oslo lufthavn, opplyser Høeg Ulverud til YrkesBil.no.
– Hvilken type ladeinfrastruktur skal bygges opp?
– Planen er å fase inn bussene på flysiden i løpet av 2020. Da blir det også nødvendig å få utredet og etablert den nødvendige tekniske infrastruktur, fortsetter kommunikasjonssjefen.
Hun understreker at selskapet nå er midt i en anskaffelsesprosess, og antyder at det vil foreligge mer konkret informasjon om et par måneder.