-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Løp og kjøp, snart slutt på dieselmotorer
Rett i hælene på EUs nye, skjerpede, klimamål kommer de europeiske lastebilprodusentene med et felles løfte om å droppe dieselmotorer.

Det var Financial Times som først fortalte om gruppen av lastebil- og varebilprodusenter som forpliktet seg til ikke å selge kjøretøy med dieselmotorer etter 2040.
Det betyr at de har flyttet fristen 10 år nærmere – tidligere har det vært snakk om 2050.
Det er sjefene for Daimler, Scania, Volvo, MAN, DAF, Iveco og Ford som har skrevet under på den felles uttalelsen der de også fremhever hydrogen, batteri-teknologi og – heldigvis – «rene» drivstoff, som svar på femtidens utfordringer.
Forbrenningsmotorer er med andre ord ikke eliminert fra fremtidsutsiktene.
Henrik Henriksson, CEO for Scania og talsmann for nyttebilfraksjonen i ACEA, de europeiske produsentenes takorganisasjon, sa til avisen at industrien vil investere mellom 50 og 100 milliarder euro i de nye teknologiene.
Og at de jobber sammen med det tysk-finansierte Potsdam Institute for Climate Impact Research for å komme frem til de beste løsningene for fremtiden.
I uttalelsen etterlyses det også omfattende investeringer i energi-nettet i Europa, og høyere avgifter på karbon for å forsere overgangen vekk fra fossilt.
– Hvis politikerne fortsetter å subsidiere fossilt brennstoff vil de gjøre det veldig vanskelig for oss, sa Henriksson.
– Vi må endre våre kunders oppførsel, og den til våre kunders kunder også.
– Hvis vi skal få dette til, må alle jobbe sammen, sa Scania-sjefen.
Professor Johan Rockström, sjefen for Potsdam Instituttet, sier at godstrafikken er noe av det vanskeligste å gjøre karbonfritt.
– Slik transport er ryggraden i moderne samfunn over hele verden, og vi må se i øynene at den er svært avhengig av forbrenningsmotoren slik vi kjenner den i dag, sier han.
– Dette er virkelig hardcore forpliktelser. Her stiller vi oss lagelig til for hugg, og sier ganske mange ting vi ikke har sagt tidligere, avslutter han.