-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lyst for last
Det er synd vi ikke oftere er innom lastebilmarkedet. For der er det jommen lyse fremtidsutsikter. Man blir glad av å høre om lastebiler.

Mens Europa snakker nedgang i nybil-registreringene, gjelder dette egentlig bare, hvis man kan si bare om dem, personbilene. Lastebilbransjen går så det suser.
Kvartalstallene til Volvo brakte også med seg optimistiske utsikter for fremtiden. I tredje kvartal tjente Volvo (lastebiler) 1,4 milliarder svenske kroner, og driftsresultatet økte med 73 prosent på et salg som økte med 15.
Men det som er spennende er prognosene. I Europa regner de nå med at det vil bli solgt til sammen 254.000 lastebiler i år. Det er vesentlig opp på de opprinnelige prognosene – og de regner med at markedet vil øke med ytterligere 5 prosent neste år.
I USA, der utleveringene nå ligger 50% over fjorårets, regner man med et marked på 240.000 biler i år. Neste år skal dette, regner Volvo med, øke med 15-20%.
Også når det gjelder anleggsmaskiner tror Volvo så sterkt på den globale økonomien at de regner med 30% større salg i USA neste år og en økning på 10% i Europa.
Det er forøvrig verdt å merke seg at Volvos kvartalsresultater kommer etter en ekstraordinær avskrivning på 1,3 milliarder svenske kroner i forbindelse med en ugrei overtakelse av deres engelske busspartner, Henleys. Den historien ble forøvrig, med overskriften Milliardsmell for Volvo, illustrert med et bilde av XC90 i en av de store finansavisene. Hvilket igjen viser hvor vanskelig det er når selskaper har identiske produktnavn.
Tilsvarende fikk vi i en annen finansavis beskjed om en kjempeordre til SAAB fra en eller annen Gulf-stat – med bilde av en Cabriolet. Det var bare det, hvilket artikkelen ikke sa noe om – den nevnte bare enorme kronebeløp – at saken dreide seg om rakettutstyr, og kom fra den helt andre delen av Saab.
Så la det være klart. Det er Volvo lastebiler, og ikke Dinky-avdelingen til Ford, som har tjent så bra og som ser så lyst på fremtiden.