-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Lyst for last
Det er synd vi ikke oftere er innom lastebilmarkedet. For der er det jommen lyse fremtidsutsikter. Man blir glad av å høre om lastebiler.

Mens Europa snakker nedgang i nybil-registreringene, gjelder dette egentlig bare, hvis man kan si bare om dem, personbilene. Lastebilbransjen går så det suser.
Kvartalstallene til Volvo brakte også med seg optimistiske utsikter for fremtiden. I tredje kvartal tjente Volvo (lastebiler) 1,4 milliarder svenske kroner, og driftsresultatet økte med 73 prosent på et salg som økte med 15.
Men det som er spennende er prognosene. I Europa regner de nå med at det vil bli solgt til sammen 254.000 lastebiler i år. Det er vesentlig opp på de opprinnelige prognosene – og de regner med at markedet vil øke med ytterligere 5 prosent neste år.
I USA, der utleveringene nå ligger 50% over fjorårets, regner man med et marked på 240.000 biler i år. Neste år skal dette, regner Volvo med, øke med 15-20%.
Også når det gjelder anleggsmaskiner tror Volvo så sterkt på den globale økonomien at de regner med 30% større salg i USA neste år og en økning på 10% i Europa.
Det er forøvrig verdt å merke seg at Volvos kvartalsresultater kommer etter en ekstraordinær avskrivning på 1,3 milliarder svenske kroner i forbindelse med en ugrei overtakelse av deres engelske busspartner, Henleys. Den historien ble forøvrig, med overskriften Milliardsmell for Volvo, illustrert med et bilde av XC90 i en av de store finansavisene. Hvilket igjen viser hvor vanskelig det er når selskaper har identiske produktnavn.
Tilsvarende fikk vi i en annen finansavis beskjed om en kjempeordre til SAAB fra en eller annen Gulf-stat – med bilde av en Cabriolet. Det var bare det, hvilket artikkelen ikke sa noe om – den nevnte bare enorme kronebeløp – at saken dreide seg om rakettutstyr, og kom fra den helt andre delen av Saab.
Så la det være klart. Det er Volvo lastebiler, og ikke Dinky-avdelingen til Ford, som har tjent så bra og som ser så lyst på fremtiden.