-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Paccar i Pluss (for 66. år på rad)
Den store amerikanske lastebilprodusenten Paccar går nå inn i sitt 100. år. Og 2004 var nok et år i pluss, faktisk for 66. gang på rad.

Ingen grunn til å gå inn på tallene i detalj, la det bare være slått fast at etter 66 år i pluss, avslutter Paccar 2004 med rekord-resultater. Uten at det endelige resultatet er klart, har fjoråret bedret den gamle netto-resultatrekorden fra 1999 – den var på 584 millioner dollar.
Og alle lastebilene de produserer, Kenworth, Peterbilt og europeiske DAF har satt nye personlige rekorder i markedsandeler i fjor. I Europa klarte DAF 12,9 prosent markedsandel i over 15 tonn klassen, og de klarte 8,9 prosent i 6-15 tonn. Markedet for de tyngste har nok økt med 5 prosent i siste år, antar Aad Goudriaan, DAF Trucks presidenten.
Alle tre merkene produserte til sammen 124.000 biler i fjor, og i USA nådde både Peterbilt og Kenworth topp-posisjoner når kundetilfredshet ble målt. Dessuten viser den nye MX (For DAF XF og CF) -motoren at investeringer i det nye motorutviklings-senteret betaler seg. Der vil man blant annet kunne sy sammen optimale kombinasjoner av motorer, transmisjoner og eksosbehandlingssystemer, slik at innkjøpte og hjemmebygde komponenter kan integreres på optimalt vis.
Men siden aksjeeiertilfredshet er minst like viktig som kundetilfredshet, er det også verd å ta med seg at hvert eneste år siden 1941 har PACCAR delt ut utbytte. Imponerende også at i den stadig økende konkurransen, har de klart i minske utgiftene ved salg i forhold til salgstakt til rekordlave 3,6 prosent.
Her er det ingen fare for å få kredittvurderingen redusert til junk, nei.