-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Paccar i Pluss (for 66. år på rad)
Den store amerikanske lastebilprodusenten Paccar går nå inn i sitt 100. år. Og 2004 var nok et år i pluss, faktisk for 66. gang på rad.

Ingen grunn til å gå inn på tallene i detalj, la det bare være slått fast at etter 66 år i pluss, avslutter Paccar 2004 med rekord-resultater. Uten at det endelige resultatet er klart, har fjoråret bedret den gamle netto-resultatrekorden fra 1999 – den var på 584 millioner dollar.
Og alle lastebilene de produserer, Kenworth, Peterbilt og europeiske DAF har satt nye personlige rekorder i markedsandeler i fjor. I Europa klarte DAF 12,9 prosent markedsandel i over 15 tonn klassen, og de klarte 8,9 prosent i 6-15 tonn. Markedet for de tyngste har nok økt med 5 prosent i siste år, antar Aad Goudriaan, DAF Trucks presidenten.
Alle tre merkene produserte til sammen 124.000 biler i fjor, og i USA nådde både Peterbilt og Kenworth topp-posisjoner når kundetilfredshet ble målt. Dessuten viser den nye MX (For DAF XF og CF) -motoren at investeringer i det nye motorutviklings-senteret betaler seg. Der vil man blant annet kunne sy sammen optimale kombinasjoner av motorer, transmisjoner og eksosbehandlingssystemer, slik at innkjøpte og hjemmebygde komponenter kan integreres på optimalt vis.
Men siden aksjeeiertilfredshet er minst like viktig som kundetilfredshet, er det også verd å ta med seg at hvert eneste år siden 1941 har PACCAR delt ut utbytte. Imponerende også at i den stadig økende konkurransen, har de klart i minske utgiftene ved salg i forhold til salgstakt til rekordlave 3,6 prosent.
Her er det ingen fare for å få kredittvurderingen redusert til junk, nei.