-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volkswagen California
Har rundet 200.000 bobiler
Volkswagen Nyttekjøretøy har en egen avdeling i Hannover-Limmer som bygger bobiler under California-paraplyen. Nå har de rundet 200.000 biler.
Siden starten i 2004 har avdelingen som skreddersyr Volkswagen bobiler etter kundens ønsker, blitt en betydelig virksomhet med 600 medarbeidere.
I fjor ble det utlevert hele 21.600 California 6.1 til kunder – en økning på 14,9 prosent sammenlignet med pre-koronaåret 2019. Ifølge Volkswagen gjør det California til suveren markedsleder i sitt segment.
Jubileumsmodellen var en California 6.1 2.0 TDI med firehjulsdrift og 7-trinns DSG girkasse lakkert i fargene Reflex Silver / Fortana Red. Bilen var utstyrt med kjøkken- og skapinnredning, samt elektrisk pop-up tak med vinduer.
Basismodellen bygges sammen med øvrige T-modeller ved fabrikken i Hannover-Stöcken hvor den får nødvendige utskjæringer for tak og vinduer. Deretter blir den flyttet til Limmer-anlegget åtte kilometer unna hvor den får skreddersydd innredning etter kundens ønsker.
California-modellen ble første gang presentert i 1988 basert på tredje generasjon Transporter. Frem til 2004 ble bobilen bygget av Westfalia før Volkswagen Nytte startet produksjonen in-house ved overgangen til T5.
De første årene bygde 35 ansatte rundt 20 biler om dagen. Produksjonen økte gjennom årene til 15.150 Californiaer i 2017. Bil nummer 100.000 forlot fabrikken året etter, og de neste 100.000 ble bygget i løpet av bare fem år. Nå bygger 600 ansatte på tre skift 150 biler om dagen.
Neste sommer starter produksjonen av en ny California basert på T7-generasjonen av Transporter/Mulitivan, så de som ønsker seg en California elbil må fortsatt smøre seg med en god porsjon tålmodighet.