-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Heder til gammel frakter
Citroëns gamle H-serie er nesten helt der oppe sammen med DS (den opprinnelige) og 2 CV. Nå kan du hedre den ved å bygge deg ditt eget eksemplar.

Det er nå 70 år siden Citroën laserte sin nye HY.
Ikke bare så den rar ut, med sin bølgeblikk-overflate, den var jommen like oppsiktsvekkende i det tekniske også. Verdens første masseproduserte forhjulsdrevne varebil.
Og når jeg sier masseprodusert, så er det akkurat det jeg mener. Nesten en halv million slike ble bygget mellom 1948 og 1981.
Det var Citroëns hus-designer, Flaminio Bertoni som tegnet denne også, akkurat som han tegnet førkrigs Traction Avant, 2CV, AMI og DS. Alle sammen biler som har sin lysende plass i bilhistorien.
Ikke bare hadde Bertoni sans for linjer, han var en meget praktisk mann også. Derfor bølgeblikkoverflaten, for eksempel. De platene er mye stivere enn om de hadde vært flate, og de er mye mer effektive når det gjelder å dempe støy.
Bilen var en klar suksess for Citroën, kanskje blir den en suksess for David Obendorfer også.
Designer fra Budapest som har jobbet lenge for italiensk yacht-bransje og som har moret seg med å skisse moderne utgaver av gamle biler også.
Nå gjør han det på alvor – sammen med kompanjongen Fabrizio Caselani har han skisset en gammel HY og utviklet et fiberglass-sett som kan monteres på en moderne Jumpy for å gi en illusjon av gode gamle dager.
Citroën selv har jo allerede gjort den koblingen ved å ta en original H og en moderne Jumpy og bygget opp begge til sykkelverksteder med Le Coq Sportif-preg.
Men dette går litt lengre, her lar man Jumpy bli en wannabe HY.
Hvor mye det skal koste aner jeg ikke, men ombyggingen er såpass komplisert at den bare kan utføres hos noe som heter FC Automobili i Italia.
Det skal ikke bygges mer enn 70 sett, og kanskje det er like greit å slutte der. For virkeligheten er jo at de som er glade i originalen slett ikke har problemer med å finne en skikkelig brukt en, egnet for restaurering.
Ikke er de dyre heller. Spesielt ikke når man ser på deres plass i bilhistorien.