-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Renault Trucks satser mer på brukte deler
Åpner ny «Used Trucks Factory» i Frankrike der de skal resirkulere utrangerte lastebiler og gjenbruke brukbare reservedeler.
Det nye anlegget på 3.000 kvadratmeter er plassert i hjertet av produsentens produksjonsanlegg i Lyon–Vénissieux.
Dermed er mye av logistikkløsningene allerede på plass.
Her skal fabrikken håndtere brukte Renault Trucks-kjøretøyer med høye kjørelengder, i tillegg til noen deler som fortsatt har et betydelig potensial for gjenbruk.
Mye brukbart
Å benytte brukte deler på kjøretøy er selvsagt ikke ukjent, uvanlig eller nytt. Det foregår i stor skala internasjonalt og i liten skala lokalt.
Renault Trucks understreker at kjøretøyene og deres komponenter er designet for å vare i over 1,5 millioner kilometer, men mange avskiltes av ulike grunner lenge før de oppnår slike tall.
Komponenter som motor, girkasse, førerhus, drivstofftanker og støtfangere kan være aktuelt å demontere for å benytte i andre kjøretøy.
Når delene som er beregnet for gjenbruk er fjernet, vil de andre komponentene resirkuleres. Metallet som utvinnes fra delene skal brukes til å produsere et nytt kjøretøy.
Komponentene som er beregnet for gjenbruk vil deretter bli kontrollert, rengjort og merket for liste- og sporbarhetsformål.
Dekkes av garanti
Disse brukte reservedelene vil deretter bli sendt til den nærliggende Renault Trucks reservedelsbutikk, akkurat som nye reservedeler.
De brukte reservedelene skal markedsføres under etiketten «Used Parts by Renault Trucks» og gjøres tilgjengelig for forhandlere på produsentens online markedsplass for reservedeler.
Disse brukte reservedelene vil være dekket av en produsentgaranti og kostnadene skal være betydelig lavere sammenlignet med nye reservedeler.
Når det gjelder brukte deler til gamle kjøretøyserier fortsetter Renault Trucks å samarbeide med Indra Automobile Recycling og vil tilby sitt forhandlernettverk en rekke deler oppnådd gjennom demonteringsoperasjoner utført av resirkuleringsspesialisten.
Satsningen på brukte deler inngår selvsagt i Renault Trucks’ arbeid med å bli «karbonnøytrale», men det er nok også et svar på utfordringene med mangel på råvarer og komponenter til både det ene og det andre som påvirker industrien som helhet.