-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Renault Trucks satser mer på brukte deler
Åpner ny «Used Trucks Factory» i Frankrike der de skal resirkulere utrangerte lastebiler og gjenbruke brukbare reservedeler.
Det nye anlegget på 3.000 kvadratmeter er plassert i hjertet av produsentens produksjonsanlegg i Lyon–Vénissieux.
Dermed er mye av logistikkløsningene allerede på plass.
Her skal fabrikken håndtere brukte Renault Trucks-kjøretøyer med høye kjørelengder, i tillegg til noen deler som fortsatt har et betydelig potensial for gjenbruk.
Mye brukbart
Å benytte brukte deler på kjøretøy er selvsagt ikke ukjent, uvanlig eller nytt. Det foregår i stor skala internasjonalt og i liten skala lokalt.
Renault Trucks understreker at kjøretøyene og deres komponenter er designet for å vare i over 1,5 millioner kilometer, men mange avskiltes av ulike grunner lenge før de oppnår slike tall.
Komponenter som motor, girkasse, førerhus, drivstofftanker og støtfangere kan være aktuelt å demontere for å benytte i andre kjøretøy.
Når delene som er beregnet for gjenbruk er fjernet, vil de andre komponentene resirkuleres. Metallet som utvinnes fra delene skal brukes til å produsere et nytt kjøretøy.
Komponentene som er beregnet for gjenbruk vil deretter bli kontrollert, rengjort og merket for liste- og sporbarhetsformål.
Dekkes av garanti
Disse brukte reservedelene vil deretter bli sendt til den nærliggende Renault Trucks reservedelsbutikk, akkurat som nye reservedeler.
De brukte reservedelene skal markedsføres under etiketten «Used Parts by Renault Trucks» og gjøres tilgjengelig for forhandlere på produsentens online markedsplass for reservedeler.
Disse brukte reservedelene vil være dekket av en produsentgaranti og kostnadene skal være betydelig lavere sammenlignet med nye reservedeler.
Når det gjelder brukte deler til gamle kjøretøyserier fortsetter Renault Trucks å samarbeide med Indra Automobile Recycling og vil tilby sitt forhandlernettverk en rekke deler oppnådd gjennom demonteringsoperasjoner utført av resirkuleringsspesialisten.
Satsningen på brukte deler inngår selvsagt i Renault Trucks’ arbeid med å bli «karbonnøytrale», men det er nok også et svar på utfordringene med mangel på råvarer og komponenter til både det ene og det andre som påvirker industrien som helhet.