-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Tyrkiske elbusser til Norge
Busco AS, som kaller seg den største aktøren innen kjøp og salg i det norske bussmarkedet, har signert en distributøravtale med tyrkiske Anadolu Isuzu.
Det norske selskapet som ble etablert for litt over to år siden hadde omsetning på nesten 29 millioner kroner første driftsår, og et imponerende resultat på godt over fem.
Bussmagasinet har tidligere skrevet at Busco AS nok er et nytt navn for de fleste, men at det er to kjente fagfolk som står bak. Espen Husvik fra Bussexperten AS og Pål Hansen fra Hanum Buss & Bil AS har slått seg sammen for å bygge seg videre med det nye selskapsnavnet.
De skriver i en pressemelding at de skal påta seg salg av alle busser produsert av Anadolu Isuzu.
Satser grønt
«I tillegg til å ha alle oppdaterte modeller av Anadolu Isuzu i sin portefølje, vil Busco delta i anbudsprosessene i det norske markedet. Spesielt i anbud hvor nullutslipp er et krav», skriver de videre.
Det er åpenbart to busser som er aktuelle. NovoCiti Volt et en midibuss på 8 meter. Den andre er Citivolt 12 som er – som navnet antyder – en 12-meter.
I tillegg er det en helelektrisk leddbuss under utvikling som vil være klar neste år. Og man har også en varebil klar: Big.e som vakte Yrkesbils interesse på IAA i fjor, ikke minst fordi det var fullstendig umulig å oppdage hva det egentlig var for noe i løpet av de timene vi var innom standen.
I ettertid vet vi at den blant annet dro med seg en designpris.
God rekkevidde
NovoCiti har en motor på 270 kW og leveres med to batterialternativer, 211 eller 350 kWt. Den største har en kapasitet på cirka 350 kilometer. Åtte meter ganger en bredde på 2,4 meter gjør at den kan innredes til opptil 52 passasjerer.
Citivolt 12 har to motorer på 125 kW hver, kan ha en rekkevidde på inntil 480 km, og har plass til inntil 100 stående og sittende passasjerer.
Big.e har et lasterom på inntil 4 kubikkmeter og en kapasitet på 1000 kg. Rekkevidden er 150 kilometer og den lades via en vanlig 16A stikk-kontakt.
Anadolu Isuzu tilbyr forresten en batterigaranti på 8 år og/eller 3000 ladesykluser.
Lang historie
Produsenten, Anadolu, har røtter tilbake til 60-tallet og har meget moderne produksjonsfasiliteter. 55 % av energien som trengs produseres for eksempel allerede bare av solceller.
Forretningsmessig er de en joint venture mellom finske Anadolu Group, det japanske handelshuset Itochu Corp, og Anadolu Gruppe.
La oss håpe vi får treffe bussene deres på Transport og Logistikk på Lillestrøm om tre måneder.