-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Bilselger brukt/pre-owned
Formula Automobile Norge AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Mekaniker
NAF Senter Molde
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Trondheim
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Volvo: gode resultater på tross av trøbbel
Volvo hadde et godt annet kvartal i år, og forteller om fortsatt solid vekst i ordrebøkene.
Det mest iøynefallende med Volvos kvartalsrapport var ikke den gode inntjeningen, men at de nøyde seg med å omtale bare halvparten av de ganske store problemene de møtte i denne perioden.
Og det problemet de gikk ut med, var selvfølgelig chips-tørken.
De sier at de mistet nesten en hel måneds produksjon på grunn av chipsmangel. Men allikevel økte både utleveringene og nye ordres vesentlig i forhold til pandemiåret 2020.
– I et kvartal som var preget av mangel på både halvledere og andre materialer for produksjonen, resulterte det i negative utslag både for volum og kost. Likevel oppnådde vil en driftsmargin på 10,7 prosent, skrev Martin Lundsted, Volvo CEO, i en pressemelding.
– Det vil fortsatt være slike leveranser som avgjør når vi kan øke produksjonen for å møte det store etterslepet vi har på bestillinger og den etterspørselen vi ser på markedene, la han til.
Hva kvartalsrapporten derimot ikke nevnte, var arbeidskonflikter i USA. De var såpass omfattende at Volvo Trucks North America mistet fem uker normal produksjon.
Ikke før 12. juli var produksjonen skikkelig i gang igjen – men etter en avstemning blant de ansatte som var så splittet at det ikke lover godt for en fredelig høst.
Tallene forteller imidlertid om et bra kvartal. Omsetning på 90,6 milliarder SEK som endte med et driftsresultat på 9,73 milliarder. Marginalt mindre enn analytikerne hadde trodd, ifølge Reuters, men tre ganger så mye som samme periode i fjor.
Salget av kinesiske UD Trucks til Isuzu ble også avsluttet i dette kvartalet, men de 19 milliarder svenske kroner de fikk for den gikk rett til aksjonærene som et engangsutbytte.