-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Volvo: gode resultater på tross av trøbbel
Volvo hadde et godt annet kvartal i år, og forteller om fortsatt solid vekst i ordrebøkene.
Det mest iøynefallende med Volvos kvartalsrapport var ikke den gode inntjeningen, men at de nøyde seg med å omtale bare halvparten av de ganske store problemene de møtte i denne perioden.
Og det problemet de gikk ut med, var selvfølgelig chips-tørken.
De sier at de mistet nesten en hel måneds produksjon på grunn av chipsmangel. Men allikevel økte både utleveringene og nye ordres vesentlig i forhold til pandemiåret 2020.
– I et kvartal som var preget av mangel på både halvledere og andre materialer for produksjonen, resulterte det i negative utslag både for volum og kost. Likevel oppnådde vil en driftsmargin på 10,7 prosent, skrev Martin Lundsted, Volvo CEO, i en pressemelding.
– Det vil fortsatt være slike leveranser som avgjør når vi kan øke produksjonen for å møte det store etterslepet vi har på bestillinger og den etterspørselen vi ser på markedene, la han til.
Hva kvartalsrapporten derimot ikke nevnte, var arbeidskonflikter i USA. De var såpass omfattende at Volvo Trucks North America mistet fem uker normal produksjon.
Ikke før 12. juli var produksjonen skikkelig i gang igjen – men etter en avstemning blant de ansatte som var så splittet at det ikke lover godt for en fredelig høst.
Tallene forteller imidlertid om et bra kvartal. Omsetning på 90,6 milliarder SEK som endte med et driftsresultat på 9,73 milliarder. Marginalt mindre enn analytikerne hadde trodd, ifølge Reuters, men tre ganger så mye som samme periode i fjor.
Salget av kinesiske UD Trucks til Isuzu ble også avsluttet i dette kvartalet, men de 19 milliarder svenske kroner de fikk for den gikk rett til aksjonærene som et engangsutbytte.