-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volvo: gode resultater på tross av trøbbel
Volvo hadde et godt annet kvartal i år, og forteller om fortsatt solid vekst i ordrebøkene.
Det mest iøynefallende med Volvos kvartalsrapport var ikke den gode inntjeningen, men at de nøyde seg med å omtale bare halvparten av de ganske store problemene de møtte i denne perioden.
Og det problemet de gikk ut med, var selvfølgelig chips-tørken.
De sier at de mistet nesten en hel måneds produksjon på grunn av chipsmangel. Men allikevel økte både utleveringene og nye ordres vesentlig i forhold til pandemiåret 2020.
– I et kvartal som var preget av mangel på både halvledere og andre materialer for produksjonen, resulterte det i negative utslag både for volum og kost. Likevel oppnådde vil en driftsmargin på 10,7 prosent, skrev Martin Lundsted, Volvo CEO, i en pressemelding.
– Det vil fortsatt være slike leveranser som avgjør når vi kan øke produksjonen for å møte det store etterslepet vi har på bestillinger og den etterspørselen vi ser på markedene, la han til.
Hva kvartalsrapporten derimot ikke nevnte, var arbeidskonflikter i USA. De var såpass omfattende at Volvo Trucks North America mistet fem uker normal produksjon.
Ikke før 12. juli var produksjonen skikkelig i gang igjen – men etter en avstemning blant de ansatte som var så splittet at det ikke lover godt for en fredelig høst.
Tallene forteller imidlertid om et bra kvartal. Omsetning på 90,6 milliarder SEK som endte med et driftsresultat på 9,73 milliarder. Marginalt mindre enn analytikerne hadde trodd, ifølge Reuters, men tre ganger så mye som samme periode i fjor.
Salget av kinesiske UD Trucks til Isuzu ble også avsluttet i dette kvartalet, men de 19 milliarder svenske kroner de fikk for den gikk rett til aksjonærene som et engangsutbytte.