-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Commander på post. Som varebil
Det var en lettelse for importøren da de endelig fikk bekreftet fra Vegdirektoratet at den nye Commander blir godkjent som varebil. Det betyr 500 salg og ikke bare 50.

Velkomstgave
Jan Pettersen, ny direktør for Chrysler-importøren kunne ikke fått en bedre åpningspresang. Og han kunne vanskelig fått et bedre budskap å sende til sine forhandlere. At Commander er varebil, og dermed får et mål på 500 biler, betyr at han og hans organisasjon nå kan se i retning av et salg på 2000 biler neste år.
Dagens volum peker på under 1.000 biler på årsbasis, verken importør eller forhandlere kan egentlig leve av det, og Jan Pettersen sa da også ved Commander-introduksjonen at nå var det et være eller ikke være for importøren.
En av fire
Denne bilen skal altså selge 25 prosent av totalmålet. Snart kommer Caliber personbil som skal selges i 300 eksemplarer. Deretter får vi Jeep Compass og Jeep Patriot – begge skal selges med firehjulsdrift (aldri noen Jeep uten 4x4) i Norge, de skal selges i 400 eks hver - og før det har gått ni måneder skal vi også ha nye Sebring her, i 400 eksemplarer.
Med andre ord: 2000 biler pr år, og når vi er ferdig med 2009 burde resultatet ligge på ca 3.000 biler, og da snakker vi butikk.
To kraftpakker
Commander er en bil i Land Cruiser-klassen. Utstyrt med enten Mercedes V6-dieselmotorer på 218 hk, eller den skikkelige 5,7-liters Hemi V8 på 335 hester og et solid dreiemoment. Fem-trinns automat til alle alternativene, og Jeeps oppgraderte og nå ganske helelektroniske Quadra-Drive II som går for å være et av markedets beste off-road verktøy.
Når det gjelder pris og utstyr mener importøren at Commander har fordeler overfor alle de åpenbare konkurrentene (Land Cruiser, Pathfinder, Disco, Pajero og Rexton).
Prisene som varebil er kr 449.000,- for 3,0 CRD, 495.000 for 3.0 CRD Limited og 619.000 for 5,7 Hemi Limited. For de tilsvarende modellene i 7-seters utgave er prisene 779.000,-; 834.000,- og 1.239.000. Bilene er tilgjengelige i Norge nå.