-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Det går mot kjøp
MAN overtar Scania
Ryktene om at MAN er i ferd med å kjøpe opp Scania synes nå langt på vei bekreftet.

- Jeg stoler ikke på en kjeft, sa Scanias konsernsjef Leif Østling til den svenske næringslivsavisen Dagens Industri i går.
Leif Østling er en av dem som er mest imot at hans bedrift, hvor han har vært toppsjef i 20 år, blir til en slags filial av MAN i München. Ikke minst på bakgrunn av at konsernsjefen i MAN heter Håkan Samuelsson, og var tidligere direktør for produksjon og utvikling under nettopp Leif Østling.
- Han ville nok heller at handelen skulle gått den andre veien, at Scania hadde kjøpt opp MAN. Og mange svensker innen finansbransjen mener at det kunne vært grunnlag for det.
Scanias kapital er inndelt i A- og B-aksjer. Det er bare A-aksjene som har stemmerett. De to største aksjonærene er Volkswagen, som har 34 prosent av A-aksjene, og Wallenberg-familiens selskap Investor, som sitter med 24,1 prosent. Til sammen har de altså total makt.
Håkan Samuelsson har vært på besøk hos Volkswagens toppsjef Bernd Pischetsrieder og fått klarsignal for overtagelsen. Pischetsrieder er også styreformann i Scania. Og Volkswagen driver en lastebilfabrikk i Brasil de gjerne vil bli kvitt. Og den kan jo lett fusjoneres med Scanias Brasil-virksomhet.
Styremøte i helgen
Det store usikre er hva Wallenberg-familien akter å gjøre. De kontrollerer i dag 24,1 % av A-aksjene gjennom firmaet Investor, som alene har 19,3 prosent og diverse stiftelser som til sammen har differansen på 4,8%.
Men ryktene vil ha det til at også Wallenbergfamilien, som har hatt aksjer i Scania siden første verdenskrig, nå er villig til å selge. Alt er som kjent til salgs hvis prisen er riktig.