-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Dypere dekkmønster skal gi mindre problemer
Fra 1. november må også tungbilene ha minst tre millimeter mønsterdybde på dekkene i vintersesongen. Det skal gi mindre problemer med å komme seg fram på vegene om vinteren.

Hver vinter kjører mange vogntog av vegen på grunn av dårlige dekk og manglende kjetting. Mange har problemer med å komme opp bakker og over fjelloverganger. Ved å stille strengere krav til mønsterdybde på dekkene til de tyngre kjøretøyene ønsker Statens vegvesen å begrense disse problemene.
– De fleste i den norske lastebilbransjen kjører med denne mønsterdybden allerede. Det nye kravet vil få størst konsekvens for utenlandske sjåfører, sier Reidar Henry Svendsen i Statens vegvesen.
Hvis det blir avdekket for dårlig mønsterdybde ved en kontroll, kan sjåføren bli nektet å kjøre videre før kjøretøyet har forsvarlig dekkutrustning.
Bakgrunnen for det nye kravet er erfaringene fra de siste årene med vinterdrift og vinterberedskap under tøffe værforhold.
For personbiler er det allerede krav om tre millimeter mønsterdybde på dekk fra 15. oktober i Nord-Norge og fra 1. november i Sør-Norge.