-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Dypere dekkmønster skal gi mindre problemer
Fra 1. november må også tungbilene ha minst tre millimeter mønsterdybde på dekkene i vintersesongen. Det skal gi mindre problemer med å komme seg fram på vegene om vinteren.
Hver vinter kjører mange vogntog av vegen på grunn av dårlige dekk og manglende kjetting. Mange har problemer med å komme opp bakker og over fjelloverganger. Ved å stille strengere krav til mønsterdybde på dekkene til de tyngre kjøretøyene ønsker Statens vegvesen å begrense disse problemene.
– De fleste i den norske lastebilbransjen kjører med denne mønsterdybden allerede. Det nye kravet vil få størst konsekvens for utenlandske sjåfører, sier Reidar Henry Svendsen i Statens vegvesen.
Hvis det blir avdekket for dårlig mønsterdybde ved en kontroll, kan sjåføren bli nektet å kjøre videre før kjøretøyet har forsvarlig dekkutrustning.
Bakgrunnen for det nye kravet er erfaringene fra de siste årene med vinterdrift og vinterberedskap under tøffe værforhold.
For personbiler er det allerede krav om tre millimeter mønsterdybde på dekk fra 15. oktober i Nord-Norge og fra 1. november i Sør-Norge.