-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Frisk luft på bussen
Eberspächer, først og fremst kjent som en som behersker varme, har brukt pandemitiden til å utvikle et omfattende luftrensesystem for busser.
Vi snakker om en tre-trinns utvikling: Først partikkel filtre. Deretter det de kaller Polarised Media Electronic Air Cleaner. Det befinner seg i bussens AC-system og fanger opp forurensede vanndråper i mikrostørrelse.
Den tredje modulen er en UV-C LED enhet som visstnok er den ideelle løsninger for inaktive virus.
Et meget sikrere miljø for de reisende, men også for sjåfører og vedlikeholds-mannskapet, sier Eberspächer.
Antall patogener – bakterier og virus – øker sterkt i lukkede rom. Det er noe det siste året har lært oss.
Da vet vi også at hyppig og regelmessig ventilasjon reduserer risikoen for infeksjoner. Ventilasjon øker også fuktigheten i rommet, og hindrer derved at membranene i munn og nese tørker – her har vi visstnok også en ekstra beskyttelse mot smittestoffer.
Eberspächer sier at deres tre-trinns løsning tar seg av 100 prosent av den strømmen som går gjennom bussens ventilasjons- og AC-anlegg.
Partikkelfilteret tar seg av akkurat det, og ikke bare faste partikler, men også vanndråper fra 0,6 my og oppover.
Den elektroniske luftrenseren tar enda finere partikler enn partikkelfilteret. Og mens partikkelfilteret er plassert i AC-enheten, er den elektroniske enheten plassert i AC-anleggets inntak for retur-luften.
Syv forskjellige størrelser finnes denne i – og er egentlig en eldre konstruksjon som har vært i bruk hos mange bussoperatører i mange år alt.
Den siste enheten, den med UV-C LED modulene, steriliserer luften og gjør derved (påstås det) virus inaktiv. 4 til 6 moduler med inntil 198 UV-C LED brukes. De brukes enten inne i AC-enheten eller i bussens luftekanaler.
Men Eberspächer går ikke så langt at de sier at vi dermed kan kaste masken på kollektive transportmidler.