KREVER ENERGI: I et scenario med høy teknologiendring og liten samfunnsendring vil vi se et kraftbehov opp mot 40 TWh i transportsektoren, ifølge Institutt for Energiteknikk. Til sammenligning er hele det norske kraftforbruket per i dag rundt 140 TWh. Her ser vi elektriske betongbiler, elektrisk gravemaskin med elektrisk borretårn, elektrisk varebil, trafo og hurtiglader til fjells.

Vil energi- eller effektknapphet bremse det grønne skiftet?

Står vi i fare for å ikke nå klimamålene på grunn av kapasitetsbegrensninger i kraftnettet? 

Og hva må til for å løse dette? Se hva forskere, rådgivere og transportbransjefolk svarer på disse spørsmålene.

For å lese +saker på Yrkesbil.no må du være registrert bruker

Allerede betalende abonnent på papirutgaven?

Få digital tilgang uten ekstra kostnad

Registrer deg her

Gratis prøveperiode!

Få digital tilgang i 6 måneder
- helt uforpliktende

Registrer deg her

Ønsker du abonnement for flere brukere kan du sende en e-post til abo@bilforlaget.no eller ring oss på tlf. 23 03 66 00
Powered by Labrador CMS