-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

28 nye hurtigladere for tungbiler i Oslo
St1 og Fastcharge skal bygge 28 nye hurtigladere for lastebiler og busser i Oslo.
Utbyggingen av ladestasjoner for tunge kjøretøy støttes med 25 millioner kroner av Oslo kommune.
Bakgrunnen er støtteordningen som kommunen lanserte i september 2022. Det er lyst ut to søknadsrunder for denne tilskuddsordningen, der første fristen var 1. desember 2022.
Neste søknadsfrist er satt til 1. mars 2023.
Seks aktører sendte inn til sammen åtte søknader for å bygge ladestasjoner for tunge kjøretøy til første søknadsfrist.
Tilpasset tungbiler
St1 og Fastcharge er selskapene som nå skal bygge 28 nye hurtigladestasjoner.
– Skal tungtransportaktørene velge elektrisk i fremtiden, er de avhengig av bedre lademuligheter. Derfor er det positivt og viktig at så mange ønsker å bygge ladestasjoner som er spesielt tilpasset tunge kjøretøy, og dermed bidra til at også lastebilene kan ta steget over til å bli utslippsfrie, sier Petter Nergård Christiansen, transportrådgiver i Klimaetaten, i en pressemelding.
Byråd for miljø og samferdsel, Sirin Stav (MDG), er fornøyd:
– Tungtransporten står på terskelen til å bli elektrisk, men mangel på ladestasjoner for lastebiler er et stort hinder. Vi kan ende i en floke hvor bedriftene ikke investerer i elektriske lastebiler fordi de ikke får lade langs veien, og ingen vil bygge ladestasjoner hvis det ikke er elektriske lastebiler på veiene. Da må kommunen trå til for å løse floka, og vi gir økonomisk støtte til bedrifter som vil bygge offentlig tilgjengelige ladestasjoner, sier Stav.
Nettverk av ladere
Prosjektene som har fått klimatilskudd til hurtigladere for tunge kjøretøy ligger på Rommen, Alnabru og Åsland helt sør i bydel Søndre Nordstrand.

De nye ladestasjonene vil, sammen med ladestasjonen for tunge kjøretøy på Filipstad og den kommende på Grønlikaia, danne et nettverk av hurtigladere for tunge kjøretøy fordelt på ulike steder i Oslo.
Alle hurtigladerne er klargjort til minst 350 kW og vil være offentlig tilgjengelige og døgnåpne.
– Ladestasjonene er plassert nærme hovedfartsårer i Oslo, som var et viktig kriterium i vurderingen. Det er også gøy at Oslo nå får tre veldig ulike ladestasjoner for tunge kjøretøy. En på en eksisterende Shell-stasjon mens en annen er på en kommende døgnhvileplass. Den siste er på en tomt som i dag brukes til vareleveranser med tunge kjøretøy og lagring av industrielt utstyr. Det forteller klimarådgiver Bergljot Tjønn i Klimaetaten.