-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Salgsstart for Toyotas lille elvarebil
Etter at Toyota gjennom samarbeidet med PSA, nå Stellantis, fikk tilgang på en modell også i segmentet for små varebiler, dekker produktporteføljen deres etter hvert store deler av det norske varebilmarkedet.
Det er vel kun i segmentet for de største kassebilene de nå ikke er til stede.
Nå kan de imidlertid plusse på med en variant til, som innebærer en betydelig utvidelse av produktutvalget innen elektrifiserte lette varebiler (som også kommer i en personbilvariant).
Importøren opplyser nå at lansering av Proace City Electric i Norge vil skje i november.
Bilen vil komme i flere ulike utgaver: varebil i standard (L1:4.4 m) og lang (L2:4.75 m) utgave. De kommer i ulike utstyrsgrader, med variasjon i antall vinduer i lasterommet og den slags, men felles er at alle leveres med sidehengslede bakdører med vindu.
Lithium-ion batteriet er plassert under vareromsgulvet. Med 216 celler organisert i 18 moduler, har batteriet en kapasitet på 50 kWt.
Rekkevidden er 271-274 km i L1-versjon og 269 km i L2-versjon.
Alle Proace City Electric modellene har en elmotor som yter 136 hk/100 kW, med drift på forhjulene, og har en topphastighet på 135 km/t.
I Power modus kan den akselerere fra 0-100 km/t på mellom 11.2 og 11.7 sekunder avhengig av versjon, og fra 80 til 120 km/t mellom 8.9 og 9.4 sekunder avhengig av versjon.
Samtidig opplyses det nå hva bilen skal koste:
- Proace City Electric L1 (50kWt) Basic: 293.500
- Proace City Electric L1 (50kWt) Comfort: 327.500
- Proace City Electric L2 (50kWt) Comfort: 337.500
Priser er oppgitt ekskl. frakt og leveringsomkostninger.