-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Transit blir global
Ford har nylig foretatt en teknisk oppdatering med bl.a. nye drivlinjer i Transit. Nå står eksteriøret for tur, samtidig som Ford utvider Transits territorialgrenser.
I Yrkesbil nr 5-2011 skrev vi at Transit nå endelig får Euro5-motorer, en ny 2,2-liters common rail diesel. Det medfører lavere utslipp og ditto lavere priser grunnet reduserte avgifter. For en bil med 4x4 kan det dreie seg om prisnedgang på så mye som 25.000 kroner.
Innpakningen er fortsatt den samme gamle, men en ny Transit, med et mer moderne utseende som trolig vil nærme seg Fords moderne designspråk slik vi kjenner det fra personbilene, er under utvikling – noe disse spionbildene viser.
Utseendet blir neppe like radikalt som på konseptbilen Evos
Mens Transit så langt har vært forebeholdt Europa og enkelte andre markeder, hevder våre kilder at den i neste generasjon også skal selges på det amerikanske kontinentet. Dermed følger den i fotsporene til Fiesta og Focus som også er globale modeller.
Man forventer at produksjonen starter ved Fords fabrikk i Avon Lake, Ohio, i 2013, der den skal erstatte den amerikanske E-serien. Dermed får Ford oppfylt en 40 år gammel drøm om én global varebil.
Mens vi i Europa er vant til fire- og femsylindrede dieselmotorer, kan dette begrense salget til amerikanere som sverger til V-motorer med større slagvolum, og gjerne også bensindrevne.
En 3,2-liters diesel og en 2,3-liters bensinmotor kan derfor bli aktuelle for USA, og kanskje noe enda kraftigere. Vi forventer ny Transit til Norge innen et års tid.