-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dette skal gjøre veiarbeid tryggere
Ford har utviklet et eget lysende panel som skal gjøre bilene og veiarbeiderne tryggere og synligere langs veien på mørke kvelder.
De elektroniske synlighetspanelene er ikke avhengig av andre lyskilder for å lyse opp. De røde stripene lyser ved hjelp av elektrisitet som går gjennom et tynt lag fosforgass.
Teknologien som Ford nå tar i bruk, blir allerede anvendt i cockpiten på fly og på skjermer som er i bruk i forsvaret.
– Målet vårt er å gjøre det tryggere for de mange som utfører svært viktig arbeid langs veiene våre. Da vi utviklet paneler som kan lyse uten å være avhengig av andre lyskilder gikk det bokstavelig talt opp et lys for oss, sier Chief Program Engineer, Special Vehicle Options i Ford Europa, Simon Robertson.
Sammen med Northumbrian Water Group i Storbritannia har de testet panelene i praktisk bruk og sett på effekten, også når andre sjåfører kjører uten frontlysene på.
– Dette vil forbedre sikkerheten, ikke bare innenfor vår sektor, men i andre større flåter rundt omkring i verden. Det vil gjøre våre ansatte som jobber langs veiene sikrere og langt mer synlig, sier Transport Manager i Northumbrian Water Group, Kate Wilson.
De såkalte «Electronic High Visibility Panels» er allerede tilgjengelig for salg til både Ford Transit 2T og Transit Custom i Storbritannia. Panelene skrus enkelt på med en bryter inni kupeen.
Ford undersøker muligheten for å selge de lysende panelene også i andre europeiske markeder.