-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ford utvider garantien for nyttekjøretøy
Følger flere av konkurrentene og øker med 100.000 kilometer.

Inntil nå har Ford hatt garanti på 5 år/100.000 kilometer for sine nyttekjøretøy.
For nye nyttekjøretøy registrert fra og med 1. februar i år er imidlertid garantien utvidet til 5 år/200.000 kilometer, avhengig av hva som inntreffer først. Dette gjelder for alle nyttekjøretøy som er importert til Norge av Ford Motor Norge.
– Hånd i hanske
Garantien forutsetter at service og vedlikehold utføres eksakt i henhold til merkets retningslinjer for den aktuelle modellen.
– Alle våre nyttekjøretøy er fornyet på kort tid, og de nye produktene stemmer som hånd i hanske med våre profesjonelle kunders behov, sier administrerende direktør for den norske Ford-importøren, Per Gunnar Berg, i en pressemelding.
Flere andre merker, deriblant Volkswagen, Nissan, Peugeot, Citroën og Mercedes-Benz, har allerede utvidet kjørelengde i garantien på nye varebiler solgt i Norge.
Nummer to
Garantiutvidelsen kommer i en tid hvor Ford leverer sterke resultater i nyttekjøretøymarkedet, både i Norge og Europa.
Her i landet økte de markedsandelen på nyttekjøretøy fra 13,6 prosent i 2014 til 15,2 prosent i fjor - noe som holdt til andreplass på statistikken, bak Volkswagen.
I likhet med flere av konkurrentene satser også Ford på spesialisering innen nyttekjøretøy hos forhandlerne, blant annet med egne Transit-sentre.
De fleste nyttekjøretøyproduktene til Ford er byttet ut relativt nylig. Nå er det pickupen Ranger som står for tur i år.