-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Første tunge Mercedes fra Kina
I september kom de siste underskrifter på plass. Denne uken trillet den første Foton Daimler av båndet.
Auman GTL er navnet på den nye lastebilen som produseres på en ny fabrikk i Beijing-forstaden Huairou.
Det er tyske Daimler og kinesiske Foton som står bak dette nye initiativet som gjør Mercedes til den eneste utenlandske aktøren med biler i absolutt alle segmenter i Kina.
Tyskerne har hatt planer om å bygge lastebiler der helt siden 2005. Men det dukket stadig opp nye problemer og utsettelser. Først for et snaut år siden var alt på plass, og en joint venture, Beijing Foton Daimler Automotive Co., var formelt på plass.
Dermed er de på plass i et marked som øker nesten like mye som personbilmarkedet: i fjor ble det solgt ca. 1,2 millioner biler over seks tonn der. Det tallet regner man med skal stige til 1,5 millioner innen 2020.
Foton har bidratt med litt over 100.000 av disse hvert år. Men med Mercedes om bord planlegges blant annet en helt ny fabrikk, som kan få den samlede kapasiteten opp på 160.000 biler/år.
Det skal også bygges motorer der, OM 457som møter China IV i dag og som uten problemer kan oppgraderes til China V når det blir nødvendig.
Foton bygger biler helt nede fra minivan-størrelse og har ambisiøse mål for fremtiden. Innen 2020 skal de være oppe på et volum på 4 millioner biler, hvorav 1,4 (også de største) skal eksporteres.
De skal omsette for CNY 500 milliarder og sitte igjen med en fortjeneste på 30 milliarder CNY.
Med Daimlers hjelp.
Du finner mer om ekspansive Foton her: www.foton-global.com/