-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Første tunge Mercedes fra Kina
I september kom de siste underskrifter på plass. Denne uken trillet den første Foton Daimler av båndet.

Auman GTL er navnet på den nye lastebilen som produseres på en ny fabrikk i Beijing-forstaden Huairou.
Det er tyske Daimler og kinesiske Foton som står bak dette nye initiativet som gjør Mercedes til den eneste utenlandske aktøren med biler i absolutt alle segmenter i Kina.
Tyskerne har hatt planer om å bygge lastebiler der helt siden 2005. Men det dukket stadig opp nye problemer og utsettelser. Først for et snaut år siden var alt på plass, og en joint venture, Beijing Foton Daimler Automotive Co., var formelt på plass.
Dermed er de på plass i et marked som øker nesten like mye som personbilmarkedet: i fjor ble det solgt ca. 1,2 millioner biler over seks tonn der. Det tallet regner man med skal stige til 1,5 millioner innen 2020.
Foton har bidratt med litt over 100.000 av disse hvert år. Men med Mercedes om bord planlegges blant annet en helt ny fabrikk, som kan få den samlede kapasiteten opp på 160.000 biler/år.
Det skal også bygges motorer der, OM 457som møter China IV i dag og som uten problemer kan oppgraderes til China V når det blir nødvendig.
Foton bygger biler helt nede fra minivan-størrelse og har ambisiøse mål for fremtiden. Innen 2020 skal de være oppe på et volum på 4 millioner biler, hvorav 1,4 (også de største) skal eksporteres.
De skal omsette for CNY 500 milliarder og sitte igjen med en fortjeneste på 30 milliarder CNY.
Med Daimlers hjelp.
Du finner mer om ekspansive Foton her: www.foton-global.com/