-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nikola søker konkursbeskyttelse
Den amerikanske lastebilprodusenten Nikola har sendt ut en melding om at selskapet søker frivillig konkursbehandling under den såkalte Chapter 11-ordningen.
El-lastebilprodusenten har slitt lenge med elendig lønnsomhet i tillegg til at grunnlegger Trevor Milton ble funnet skyldig i å ha løyet til investorene om teknologien i de elektriske og hydrogendrevne lastebilene.
Nikola ble startet opp som en innovativ utfordrer til etablerte lastebilprodusenter og forretningsideen var å lage lastebiler som gikk på hydrogen eller strøm, samt utvikle energiløsninger.
Nikola holdt først til i Salt Lake City, men flyttet senere hovedkontoret til Phoenix, Arizona.
Mellom 2016 og 2020 viste selskapet flere konseptbiler. Først i desember 2021 leverte Nikola de to første elektriske lastebilene.
Svimmel børsferd
Nikola ble notert på New-York børsen i 2020 og på høyden i juni samme år var selskapet verdsatt til svimlende 300 milliarder kroner. Festen varte ikke lenge og aksjekursen stupte mot slutten av 2020 og videre ned i 2021.
I dag er selskapet verdsatt til ca. 760 millioner kroner, men det er uvisst hva som skjer med de gjenværende verdiene i selskapet nå som det er åpnet konkursbehandling.
Forretninger med norske selskaper
I 2018 bestilte Posten hele én lastebil fra Nikola, og det norske Hydrogenselskapet Nel inngikk det samme året en gigaordre med Nikola for levering av utstyr til 448 anlegg som skulle produsere hydrogen.
Avtalen med Nel ble senere kraftig redusert.