-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Nikola søker konkursbeskyttelse
Den amerikanske lastebilprodusenten Nikola har sendt ut en melding om at selskapet søker frivillig konkursbehandling under den såkalte Chapter 11-ordningen.
El-lastebilprodusenten har slitt lenge med elendig lønnsomhet i tillegg til at grunnlegger Trevor Milton ble funnet skyldig i å ha løyet til investorene om teknologien i de elektriske og hydrogendrevne lastebilene.
Nikola ble startet opp som en innovativ utfordrer til etablerte lastebilprodusenter og forretningsideen var å lage lastebiler som gikk på hydrogen eller strøm, samt utvikle energiløsninger.
Nikola holdt først til i Salt Lake City, men flyttet senere hovedkontoret til Phoenix, Arizona.
Mellom 2016 og 2020 viste selskapet flere konseptbiler. Først i desember 2021 leverte Nikola de to første elektriske lastebilene.
Svimmel børsferd
Nikola ble notert på New-York børsen i 2020 og på høyden i juni samme år var selskapet verdsatt til svimlende 300 milliarder kroner. Festen varte ikke lenge og aksjekursen stupte mot slutten av 2020 og videre ned i 2021.
I dag er selskapet verdsatt til ca. 760 millioner kroner, men det er uvisst hva som skjer med de gjenværende verdiene i selskapet nå som det er åpnet konkursbehandling.
Forretninger med norske selskaper
I 2018 bestilte Posten hele én lastebil fra Nikola, og det norske Hydrogenselskapet Nel inngikk det samme året en gigaordre med Nikola for levering av utstyr til 448 anlegg som skulle produsere hydrogen.
Avtalen med Nel ble senere kraftig redusert.