-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Nikola søker konkursbeskyttelse
Den amerikanske lastebilprodusenten Nikola har sendt ut en melding om at selskapet søker frivillig konkursbehandling under den såkalte Chapter 11-ordningen.
El-lastebilprodusenten har slitt lenge med elendig lønnsomhet i tillegg til at grunnlegger Trevor Milton ble funnet skyldig i å ha løyet til investorene om teknologien i de elektriske og hydrogendrevne lastebilene.
Nikola ble startet opp som en innovativ utfordrer til etablerte lastebilprodusenter og forretningsideen var å lage lastebiler som gikk på hydrogen eller strøm, samt utvikle energiløsninger.
Nikola holdt først til i Salt Lake City, men flyttet senere hovedkontoret til Phoenix, Arizona.
Mellom 2016 og 2020 viste selskapet flere konseptbiler. Først i desember 2021 leverte Nikola de to første elektriske lastebilene.
Svimmel børsferd
Nikola ble notert på New-York børsen i 2020 og på høyden i juni samme år var selskapet verdsatt til svimlende 300 milliarder kroner. Festen varte ikke lenge og aksjekursen stupte mot slutten av 2020 og videre ned i 2021.
I dag er selskapet verdsatt til ca. 760 millioner kroner, men det er uvisst hva som skjer med de gjenværende verdiene i selskapet nå som det er åpnet konkursbehandling.
Forretninger med norske selskaper
I 2018 bestilte Posten hele én lastebil fra Nikola, og det norske Hydrogenselskapet Nel inngikk det samme året en gigaordre med Nikola for levering av utstyr til 448 anlegg som skulle produsere hydrogen.
Avtalen med Nel ble senere kraftig redusert.