-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ingjerd Schou åpnet Tungbilkonferansen
- Jeg er oppvokst med olje og tvist, og en far som drev transportfirma, så jeg har en viss peiling her, sa stortingsrepresentant Ingjerd Schou (H) da hun åpnet Tungbilkonferansen i dag

Schou, som er medlem av Transport- og kommunikasjons-komiteen på Stortinget, la ikke skjul på at hennes kompetansenivå likevel ikke nådde helt opp, sammenlignet med den relativt mannsdominerte forsamlingen på Gardermoen.
Tog og sjø over tid
- Norge er avhengig av veitransport. Over tid må vi vurdere å flytte gods over på jernbane og skip, enten vi liker det eller ikke, sa Schou.
- Samtidig er det viktig å innse at Norge er et vidstrakt land, slik at godstransport på vei fortsatt er det mest fornuftige.
50 Høyre-milliarder til veier
- Dårlige veier koster samfunnet dyrt i form av skader og liv som går tapt.
- Infrastruktur handler om verdiskapning. Høyre har foreslått å bevilge 50 milliarder kroner til utbygging av vei og trafikksikkerhet.
Har fraskrevet seg ansvaret for rasteplassene
- Uten dere stopper Norge, og her har Arbeidstilsynet fraskrevet seg ansvaret med tanke på de dårlige sanitære forholdene som finnes på rasteplassene.
- Jeg har at sett lastebilsjåfører må gå rundt lastebilen å gjøre sine nødvendige ærend i mangel på rasteplasser. Dette er selvfølgelig uholdbart, sa Schou.
Hevet yrkesstatus
Stortingsrepresentanten er positiv til den nye grunn og - etterutdanningen for yrkessjåfører. Yrkessjåførdirektivet, ble innført i 2008 på buss og 2009 på lastebil.
- Jeg håper at dette skal øke kompetansen og heve statusen til yrkessjåfører, sa Schou.