-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
MAN øker produksjonen i Polen
Etter at MAN forlot Østerrike blir anlegget i Krakow stadig viktigere for konsernet.
I forrige uke ble grunnstenen for utvidelsen av produksjonsanlegget i Krakow lagt ned.
Det betyr starten på et nytt kapittel i MANs produksjonshistorie.
Det er mer enn ett år siden MAN fortalte at de skulle slanke seg hjemme. Det kokte ned til at de skulle fjerne 3.500 stillinger i Tyskland og selge fabrikken i Østerrike.
Den ble til slutt kjøpt av et selskap som tilhører Magna Steyr (kontraktprodusent av bl.a. Mercedes G Klasse), og nedbemanningen i Tyskland går sin gang.
Men i Polen kommer de til å øke med 1.500 ansatte på det utvidede anlegget som blant annet skal produsere ca. tre firedeler av alle MANs hytter fremover – fortalte Michael Kobriger. Han er MANs styremedlem med ansvar for produksjon.
MAN har investert 130 millioner Euro i et fleksibelt produksjonsanlegg der alle størrelser, fra de minste til de største førerhusene, kan fremstilles om hverandre på samme bånd.
Produksjonen starter i september og når tempoet er på topp kan det fremstilles 300 førerhus pr. døgn med en tre-skifts innsats.
Med dette skal hovedfabrikken i München bygges til å bli mye mer fleksibel slik at elektriske- og dieselbiler kan gå om hverandre.
Målet med det hele er å forbedre resultatet med inntil 1,7 milliarder Euro – penger som skal brukes til investering i fremtidens teknologier.
Er det bare YrkesBil som syns det er underlig at Traton ikke nevnes med et ord i pressemeldingen? Ikke noe om mulig hyttesamarbeid med Scania – slik det har vært snakk om i ti-femten år.
Og det høres ut som investering i fremtidens teknologier er et monopol for MAN og ikke involverer andre deler av Traton-gruppen.