-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny runddans hos Traton
Det begynner nesten å bli parodisk. Igjen har Traton byttet ut topp-etasjen – og igjen er Christian Levin tilbake. Men han skal også fortsette som sjef for Scania.
Det tok omtrent ett år, så er Matthias Gründler ute av Traton.
Det later til å være Dieter Pötsch, en av Volkswagens topper som er sjef for representantskapet i Traton, som har vært ute med macheten.
En kort melding forteller at Gründler skal forlate konsernet og at han blir fulgt av Christian Schulz – finansdirektøren.
Gründler skal erstattes av Christian Levin – som kom fra Traton for å lede Scania tidligere i år. Han får nå en dobbelt rolle, for han beholder samtidig stillingen som CEO i Scania.
Kynikere vil si det er en viss logikk i dette – mange oppfatter Scania som det eneste elementet av noen interesse i Traton-gruppen.
Anette Danielski, som fra før sitter høyt oppe i gruppens finansavdeling, skal overta CFO-rollen etter Schulz.
Endringene er effektive pr. i dag. Herbert Diess, styreformann i Volkswagen Gruppen (majoritetseier i Traton) ønsket endringen velkommen og sa at man nå hadde muligheter til å maksimere synergien med Navistar og MAN.
-Elektrifisering av lastebilene, og forberede dem på autonom kjøring, samtidig som vi øker vårt globale nærvær, vil kreve en ny tilnærming for at vi skal nå kritisk størrelse, skrev Diess på Twitter.
Og la til for sikkerhets skyld:
-Vi kvitter oss med en komplisert struktur og vil erstatte den med en mager ledelse som skal ta seg av tre lastebil-linjer.
Uten noen forklaring på hvorfor det først har blitt mulig nå. Traton er tross alt mer enn 8 år gammel!