-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mercedes-Benz vil satse tungt på varebiler
Mercedes-Benz Norge er ikke fornøyd med salget av varebiler. Direktør Arne Berg sier at de nå vil ta en langt mer offensiv rolle og målet er krystallklart:
- Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at vi skal ha en så lav markedsandel på varebiler, sier han. 2 til 3 prosent for vårt strålende program, er rett og slett ikke bra nok.
- Mercedes-Benz har aldri hatt bedre varebilprogram!
- Jeg slår bare fast at vi har de beste produktene. Vi har det bredeste utvalget. Vi har varebiler fra Vito opp til de mest utrolige Sprinter-varianter. Dette programmet fortjener et langt annet fokus, og det vil komme. Ikke over natten – men gradvis.
- Hva må det rettes på?
- Vi må se på hele distribusjonsstrukturen for varebilene. Hvor vi er sterke, og hvor vi er svake. Vår posisjon skyldes utelukkende oss selv.
- Egne varebilfolk?
- Ja, i hvert fall medarbeidere ute hos alle forhandlere som kan og tenker varebil.
- Mercedes-Benz har ingen liten varebil?
- Nei, og det er riktig. Det betyr at vi kan bruke all vår energi på de modellene vi allerede har i modellprogrammet. Der er det mer enn nok av utfordringer.
- Kampen blir mot VW Transporter og Toyota HiAce!
- De er størst, og de må vi utfordre. Jeg er imponert særlig hva Toyota Norge får ut av HiAce som jo ikke akkurat er noen ungdom. Jeg mener Mercedes-Benz i dag kanskje har det mest moderne og omfattende varebilprogrammet. Det må vi utnytte og bruke mer til vår fordel.