-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
Mercedes-Benz vil satse tungt på varebiler
Mercedes-Benz Norge er ikke fornøyd med salget av varebiler. Direktør Arne Berg sier at de nå vil ta en langt mer offensiv rolle og målet er krystallklart:

- Jeg kan ikke se noen som helst grunn til at vi skal ha en så lav markedsandel på varebiler, sier han. 2 til 3 prosent for vårt strålende program, er rett og slett ikke bra nok.
- Mercedes-Benz har aldri hatt bedre varebilprogram!
- Jeg slår bare fast at vi har de beste produktene. Vi har det bredeste utvalget. Vi har varebiler fra Vito opp til de mest utrolige Sprinter-varianter. Dette programmet fortjener et langt annet fokus, og det vil komme. Ikke over natten – men gradvis.
- Hva må det rettes på?
- Vi må se på hele distribusjonsstrukturen for varebilene. Hvor vi er sterke, og hvor vi er svake. Vår posisjon skyldes utelukkende oss selv.
- Egne varebilfolk?
- Ja, i hvert fall medarbeidere ute hos alle forhandlere som kan og tenker varebil.
- Mercedes-Benz har ingen liten varebil?
- Nei, og det er riktig. Det betyr at vi kan bruke all vår energi på de modellene vi allerede har i modellprogrammet. Der er det mer enn nok av utfordringer.
- Kampen blir mot VW Transporter og Toyota HiAce!
- De er størst, og de må vi utfordre. Jeg er imponert særlig hva Toyota Norge får ut av HiAce som jo ikke akkurat er noen ungdom. Jeg mener Mercedes-Benz i dag kanskje har det mest moderne og omfattende varebilprogrammet. Det må vi utnytte og bruke mer til vår fordel.