-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Lekker Sprinter i full bredde
Det er bygget uttrolig mange varianter buss på Mercedes Sprinter. Der man har forsøkt å bygge i full bredde, har det ikke alltid sett vellykket ut. Før nå. Fra den spanske karosseriprodusenten Noge får nå Mercedes-organisasjonen en midibuss med full bredde.
Med full bredde mener vi følgende: I en standard Sprinter får man tre seter i bredden, med en midtgang. Ønsker man 2 + 2 seterader, må bussen breddes. Det har vi sett mer eller mindre vellykkede forsøk på. Kutsenits som vi har sett på tidligere, beholder den smale fronten og bredder så bussen bak sjåføren. Praktisk, men langt fra linjelekkert.
Da er løsningen fra den spanske karosseriprodusenten mye bedre. Da de skulle lage en Sprinter i full bredde, valgte de også å bredde hele fronten, det kan se noe underlig ut i forhold til en standard Sprinter, men dette er langt mer vellykket designmessig enn de vi tidligere har sett.
Kay Herva og hans gjeng på buss-avdelingen til Mercedes-importør Bertel O. Steen, begynner å få mange kort på handa i arbeidet med å selge busser til det norske markedet. Midibusser, med fra 22 til 36 seter er et lite marked i Norge, men nå har Mercedes-gutta flere varianter å by på .
Les testen i YrkesBil nummer 14.