-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lekker Sprinter i full bredde
Det er bygget uttrolig mange varianter buss på Mercedes Sprinter. Der man har forsøkt å bygge i full bredde, har det ikke alltid sett vellykket ut. Før nå. Fra den spanske karosseriprodusenten Noge får nå Mercedes-organisasjonen en midibuss med full bredde.

Med full bredde mener vi følgende: I en standard Sprinter får man tre seter i bredden, med en midtgang. Ønsker man 2 + 2 seterader, må bussen breddes. Det har vi sett mer eller mindre vellykkede forsøk på. Kutsenits som vi har sett på tidligere, beholder den smale fronten og bredder så bussen bak sjåføren. Praktisk, men langt fra linjelekkert.
Da er løsningen fra den spanske karosseriprodusenten mye bedre. Da de skulle lage en Sprinter i full bredde, valgte de også å bredde hele fronten, det kan se noe underlig ut i forhold til en standard Sprinter, men dette er langt mer vellykket designmessig enn de vi tidligere har sett.
Kay Herva og hans gjeng på buss-avdelingen til Mercedes-importør Bertel O. Steen, begynner å få mange kort på handa i arbeidet med å selge busser til det norske markedet. Midibusser, med fra 22 til 36 seter er et lite marked i Norge, men nå har Mercedes-gutta flere varianter å by på .
Les testen i YrkesBil nummer 14.