-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Lekker Sprinter i full bredde
Det er bygget uttrolig mange varianter buss på Mercedes Sprinter. Der man har forsøkt å bygge i full bredde, har det ikke alltid sett vellykket ut. Før nå. Fra den spanske karosseriprodusenten Noge får nå Mercedes-organisasjonen en midibuss med full bredde.
Med full bredde mener vi følgende: I en standard Sprinter får man tre seter i bredden, med en midtgang. Ønsker man 2 + 2 seterader, må bussen breddes. Det har vi sett mer eller mindre vellykkede forsøk på. Kutsenits som vi har sett på tidligere, beholder den smale fronten og bredder så bussen bak sjåføren. Praktisk, men langt fra linjelekkert.
Da er løsningen fra den spanske karosseriprodusenten mye bedre. Da de skulle lage en Sprinter i full bredde, valgte de også å bredde hele fronten, det kan se noe underlig ut i forhold til en standard Sprinter, men dette er langt mer vellykket designmessig enn de vi tidligere har sett.
Kay Herva og hans gjeng på buss-avdelingen til Mercedes-importør Bertel O. Steen, begynner å få mange kort på handa i arbeidet med å selge busser til det norske markedet. Midibusser, med fra 22 til 36 seter er et lite marked i Norge, men nå har Mercedes-gutta flere varianter å by på .
Les testen i YrkesBil nummer 14.