-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lekker Sprinter i full bredde
Det er bygget uttrolig mange varianter buss på Mercedes Sprinter. Der man har forsøkt å bygge i full bredde, har det ikke alltid sett vellykket ut. Før nå. Fra den spanske karosseriprodusenten Noge får nå Mercedes-organisasjonen en midibuss med full bredde.

Med full bredde mener vi følgende: I en standard Sprinter får man tre seter i bredden, med en midtgang. Ønsker man 2 + 2 seterader, må bussen breddes. Det har vi sett mer eller mindre vellykkede forsøk på. Kutsenits som vi har sett på tidligere, beholder den smale fronten og bredder så bussen bak sjåføren. Praktisk, men langt fra linjelekkert.
Da er løsningen fra den spanske karosseriprodusenten mye bedre. Da de skulle lage en Sprinter i full bredde, valgte de også å bredde hele fronten, det kan se noe underlig ut i forhold til en standard Sprinter, men dette er langt mer vellykket designmessig enn de vi tidligere har sett.
Kay Herva og hans gjeng på buss-avdelingen til Mercedes-importør Bertel O. Steen, begynner å få mange kort på handa i arbeidet med å selge busser til det norske markedet. Midibusser, med fra 22 til 36 seter er et lite marked i Norge, men nå har Mercedes-gutta flere varianter å by på .
Les testen i YrkesBil nummer 14.