-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Renault Grand Scenic
godkjent som varebil
Renault lanserer om kort tid Grand Scenic som varebil. De første bilene er bygget om i Norge, og fredag ble bilen godkjent av myndighetene. Det er blitt plass til Norgeskassa bak forsetene – og dermed setter Renault Norge i gang masseproduksjon av Grand Scenic som varebil. Pris på bilen: fra kr 190.000.

Renault Norge har maktet å tvinge Norgeskassa inn i Grand Scenic. Ved å fjerne alt som heter taktrekk og tepper bak i bilen er det med nød og neppe blitt nok plass slik at bilen nå er godkjent som varebil med grønne skilter.
Bilen bygges om hos Lafinto i Norge som etter hvert er blitt spesialist på å bygge om vanlige biler til varebiler. Nå står hele området dekket med Hyundai Terracan som skal bygges om til norsk varebil. Neste kan bli produksjon av mange Renault Grand Scenic.
Importøren er ikke så veldig interessert i å fortelle hva de har gjort med bilene for at det skal bli plass til Norgeskassa. Ombyggeren i Fredrikstad vil ikke vise bilen – da de bare gjør dette på oppdrag for Renault Norge.
-Det er riktig at Renault Grand Scenic nå kommer som varebil, sier informasjonssjef Tore Løvig i Renault. Vi har fått den første bilen godkjent og da starter vi produksjon. Vi regner med at det kan bli solgt rundt 500 slike biler i en 12 måneders periode.
Hva blir prisene?
-I første omgang vil vi kun levere varebilene med en 1,6 liters bensinmotor. Senere vil den også kunne leveres med diesel. Vi regner med at bilene skal kunne få en startpris på rundt 190.000 kroner. Det er rundt 70.000 kroner mindre enn om bilen leveres som syvseter.
Hvilke endringer er gjort?
Den norske importøren ønsker ikke å utdype hva som er endret for å få Grand Scenic godkjent som varebil, men BilNorge.no erfarer at en drager i taket er endret, muligens til en mindre dimensjon.
Endringene er ikke formelt godkjent av fabrikken i Frankrike, men Volvo Personbiler Norge føler seg så sikre på at dette skal gå i orden at de allerede har startet produksjonen slik at de første bilene er salgsklare i juni.
Importøren påstår at endringene ikke skal påvirke bilens sikkerhet eller kvalitet i negativ retning.