-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Mot tetting av nok et smutthull?
Etter at det ble påkrevd at stasjonsvogner måtte kunne romme den såkalte Statskassa for å bli godkjent som Varebil klasse 2, har kreative sjeler funnet løsninger for å omregistrere enkelte av dem til lastebiler ved å bygge dem om for større tillatt totalvekt. Nå kan også dette bli slutt.

Finansdepartementet sendte i fellesferien ut et høringsutkast hvor de foreslår at også Lastebiler klasse N2 (mellom 3,5 og 7,5 tonn) skal få nye godkjenningsregler i tråd med de som gjelder for varebiler klasse 2.
FDs forslag for Lastebiler N2 er i korthet som følger:
- Det tillates ikke fastmontert seterad bak førersetet
- Det skal sitte en fastmontert vegg mellom passasjerkabin og bagasjerom
- I bagasjerommet må det kunne lastes inne en kasse med målene 140x90x105cm ("Statskassa).
For biler med åpent plan (pickuper) gjelder at disse må ha et lasteplan som måler minst én meter i lengderetningen i tillegg til at dette utgjør minst halvparten av førerkabinen og lasteplanets samlede lengde.
B.I.L. håper på smidighet
Bilimportørenes Landsforening har mottatt høringsutkastet og håper at nye regler eventuelt innføres med smidighet. Vi regner med at endringene blir gjennomført, men håper at nye regler iverksettes først fra neste år, sier Tore Lillemork i B.I.L.
1. januar 2005 blir trolig dato for innføring av fartsholdere i lastebiler, og vi håper derfor at evt. andre regelendringer innføres fra samme dato. Mange biler som vil omfattes av nye regler er allerede bestilt og på vei til Norge i løpet av høsten, så det vil være rimelig at importørene får en periode til å selge disse, avslutter han.
Du finner hele høringsutkastet på denne linken.