-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Hvor nyttig er nyttebilen?
Alle vet at lastebiler og varebiler er nyttige. Eller hva?
Nei - det er ikke like lett alltid å slå fast HVOR nyttig. Nå er redningen kommet i 2010-utgave.
Opplysningsrådet for Veitrafikken vet det meste om norske biler, veier, trafikk, og økonomi forbundet med disse elementene.
En gang i året samler de essensen av det de vet og utgir det i A4-format, 170 sider var det i år, og med et utstyr som fremdeles ikke akkurat viser hvor langt Microsoft er kommet når det gjelder å omdanne regneark til attraktive grader.
Men akkurat det er ikke viktig. Det som betyr noe er innholdet, og at det er enkelt å finne frem i. Alle som har brukt ”Bil og Vei” tidligere vil kjenne seg igjen med en gang.
Det er kommet noen nye tabeller, spesielt i den internasjonale avdelingen.
Og det er kommet et helt nytt, spennende kapittel, som skal følge utviklingen av veienes kvalitet i Norge. (I Aust Agder og Hordaland har 22 prosent av nye fylkesveier en kurvatur på under 250 m.
I Møre og Romsdal, Rogaland og Sogn og Fjordane har 13 prosent av riksveiene (ikke TERN) stigning større enn 5 prosent).
Les mer om:
Men ellers kan man lese alt om bestand og nyregistreringer – også med lang historikk, om utvikling av dieselpriser, og at trekkvogner kjørte i snitt 68.000 km i fjor, ned fra en topp i 2007 på nesten 75.000.
At godstransport med bil til Norge fra utlandet de siste tre årene har gått ned, målt i tonnkilometer får vi vite, samtidig som vi ser at innenlands godstransport på vei bare øker og øker og er nå dobbelt så stor som i 1990.
Det er selvfølgelig umulig å komme inn på hele innholdet her. Det burde være nok å si at enten du er interessert i transport, eller du synes det er nyttig med kunnskaper om det du holder på med så er dette et obligatorisk hjelpemiddel.
Bare ring Opplysingsrådet på 24111230 og bestill et eksemplar.
Vet du om noe spennende for yrkesbilnæringen? Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no