-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volvo økte i første halvår
Volvo har nå presentert sine resultater for Q2 – og dermed første halvår. Lavere volum både i kvartalet og i første halvår.
Vi har tidligere fortalt om første halvår for Daimler og Traton, der Scania var de eneste som hadde økning i volumet – både i Q2 og i H1.
Deres svenske kollega, Volvo, kunne ikke vise til tilsvarende da de presenterte resultatene i dag.
Normaliserende
Også de beveger seg i det observatører kaller «normaliserende» marked.
Totalt, inkl. Renault og Mack, leverte de ut 58.935 biler i Q2 – det er en nedgang på 8 %. Og for første halvår sank volumet med 9 %, fra 125.373 til 114.405.
Renault sank mer enn Volvo.
Ordreinngangen viser imidlertid positive signaler. Mens den sank med 11 % for hele første halvår, til 96.500 biler, gikk den ikke tilbake med mer enn minus en prosent i andre kvartal.
Europa isolert er imidlertid ikke fullt så positiv. Der var tilbakegangen 15 % i andre kvartal og 18 % for hele første halvår. Ordres på de tyngste er imidlertid opp 4 % i Europa i Q2.
Flere elbiler
Gruppen leverte flere elbiler både i andre kvartal og i første halvår. 1103 biler i Q2 var en fremgang på 45 %, mens 2007 biler i H1 var pluss 39 %.
Men ordreinngangen er ikke like positiv: 655 elbiler fikk man bestilling på i andre kvartal, en tilbakegang på 3 %. Det kan jo bety at utviklingen har snudd – etter første halvår er nemlig ordreinngangen på 1.293 biler 14 % lavere enn i fjor.
Vi venter fremdeles på resultatene fra Paccar (DAF) den 23. juli, og fra Iveco, den 24. juli – men volumene derfra komme ikke til å endre det totale bildet som altså er nedgang både i kvartalet og halvåret.
Dramatisk kan man imidlertid ikke påstå nedgangen er.