-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Volvo økte i første halvår
Volvo har nå presentert sine resultater for Q2 – og dermed første halvår. Lavere volum både i kvartalet og i første halvår.
Vi har tidligere fortalt om første halvår for Daimler og Traton, der Scania var de eneste som hadde økning i volumet – både i Q2 og i H1.
Deres svenske kollega, Volvo, kunne ikke vise til tilsvarende da de presenterte resultatene i dag.
Normaliserende
Også de beveger seg i det observatører kaller «normaliserende» marked.
Totalt, inkl. Renault og Mack, leverte de ut 58.935 biler i Q2 – det er en nedgang på 8 %. Og for første halvår sank volumet med 9 %, fra 125.373 til 114.405.
Renault sank mer enn Volvo.
Ordreinngangen viser imidlertid positive signaler. Mens den sank med 11 % for hele første halvår, til 96.500 biler, gikk den ikke tilbake med mer enn minus en prosent i andre kvartal.
Europa isolert er imidlertid ikke fullt så positiv. Der var tilbakegangen 15 % i andre kvartal og 18 % for hele første halvår. Ordres på de tyngste er imidlertid opp 4 % i Europa i Q2.
Flere elbiler
Gruppen leverte flere elbiler både i andre kvartal og i første halvår. 1103 biler i Q2 var en fremgang på 45 %, mens 2007 biler i H1 var pluss 39 %.
Men ordreinngangen er ikke like positiv: 655 elbiler fikk man bestilling på i andre kvartal, en tilbakegang på 3 %. Det kan jo bety at utviklingen har snudd – etter første halvår er nemlig ordreinngangen på 1.293 biler 14 % lavere enn i fjor.
Vi venter fremdeles på resultatene fra Paccar (DAF) den 23. juli, og fra Iveco, den 24. juli – men volumene derfra komme ikke til å endre det totale bildet som altså er nedgang både i kvartalet og halvåret.
Dramatisk kan man imidlertid ikke påstå nedgangen er.