-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Nikola på hjul
Nikola Motor Company har nå vist sitt første kjøretøy. Det ble langt fra den store trekkvognen vi hadde gledet oss til.

Vi spoler tilbake til mai. Da fortalte vi om Nikola Motor Company og deres planer om å bygge en eldrevet trekkvogn med oppsiktsvekkende prestasjoner og rekkevidde.
Så kom Tine meierier på banen og fortalte at de hadde bestilt bilen – de visualiserte sågar det hele med en flott video der bilen i Tine-uniform kjørte rundt i norsk landskap.
Men Adam var ikke så lenge i Paradis – allerede dagen etter Tines PR-stunt kom melding fra Nikola Motor Company om at de kanskje heller skulle satse på hydrogen i stedet for batterier.
Uansett drivlinje ligger den store lastebilen langt frem i tid, om den i det hele tatt realiseres noen gang.
Men nå har et Nikola Motor Company et salgsklart produkt – om enn i en helt annen nisje. De kaller den Nikola Zero (lastebilen heter One) og definerer den som en UTV – Utility Task Vehicle.
«Bilen» har en batterikapasitet på 72 kWh og kan leveres med opp til 520 hestekrefter. Den skal gjøre sprinten 0-60 miles (96 km/t) på tre sekunder, og potensiell rekkevidde er oppgitt til mellom 100 og 200 miles.
Ifølge produsenten er bilen så vanntett at den kan kjøre under vann, men de fraråder dette på det sterkeste. Men litt gjørmesprut er neppe noe problem.
Bilen har en prislapp på 37.500 dollar i USA, det samme som nylig annonserte Chevrolet Bolt EV. Litt dyrt for et leketøy kanskje. Og mens en rekke stater gir payback ved kjøp av elbil, vil det ikke gjelde Nikola Zero siden den ikke er godkjent for bruk på vei.
Hvis du syns denne er midt i blinken, så kan du gå inn på denne siden og melde din interesse, samtidig som du betaler et depositum på 750 dollar.
![]() | Del på facebook |