-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
NV200 - ikke som alle andre
Nissan valgte å gjøre det alene da de ville ha en ny, liten varebil.


Varebilansvarlig Knut Borgen (t.v.) og direktør Terje Lundgaard i Nissan Norge har store forhåpninger NV200:
Renault eier Nissan, og en av intensjonene var å utvikle biler sammen. Slik har det til nå vært
med varebiler, der eneste forskjellen har vært navnene. Men når det gjelder små varebiler skiller de lag.
Mens Renault fortsetter med Kangoo, har Nissan utviklet sin helt egne modell, NV200.
Det er to år siden Nissan første gang viste NV200, som erstatter Kubistar. Nå er den lansert i Norge.
NV200 kommer her til landet foreløpig i en versjon med 4,2 m3 varerom og kun med forhjulsdrift. Bilen har en 1,5-liters dieselmotor på 85 hk.
Det kan komme en alternativ motor med 108 hk i 2011. NV200 vil også kunne leveres som personbil, med to eller tre seterader.
Annerledes
Nissan NV200 skiller seg ut fra mange andre varebiler, med større komfort men også at den kommer i så få varianter.
Mens konkurrentene har biler i lang og kort versjon, driver Nissan med variantbegrensning.
NV200 er en toseter, mens konkurrenter som Berlingo og Partner er tresetere. Selv med en
totallengde på 4,40 meter har lasterommet plass til to euro-paller, og har en lengde på 2,04 meter.
Det er enkelt å laste og losse varer, da bakdørene kan svinge helt rundt. Bilen leveres standard med en sidedør (skyvedør), men kan også leveres med en skyvedør på hver side.
ABS-bremser og bremseassistanse er standard. Det samme er to kollisjonsputer. Sidekollisjonsputer og elektronisk stabilitetsprogram leveres bare på de dyrere
utstyrsvariantene (Comfort plus og Premium).
Premium-utgaven har ryggekamera som standard.