-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS

Ny generasjonen DAF XD på gang
Blir et supplement til distribusjonsbilen CF. Modellen skal avdukes på IAA i Hannover i september.
Den nye generasjonen av DAF XD tar utgangspunkt i plattformen til de allerede lanserte modellene, XF-, XG- og XG⁺ som alle er beregnet på langtransport.
Bildet som er sluppet fra fabrikk forteller ikke så mye, annet enn at designspråket åpenbart er videreført fra de store modellene.
Utformet for urban kjøring
XD er på sin side myntet på segmentet for distribusjonskjøring.
Nettopp med tanke på kjøring i urbane strøk, trekker DAF frem at XD har en stor frontrute og store sidevinduer som går ekstra langt ned. Dette har vi foreløpig bare produsentens ord på, da det ikke fremgår av bildet.
I det hele tatt må vi kun stole på disse beskrivelsene foreløpig, som når fabrikken forteller at lav førerhusplassering og mulighet for såkalt «fortauskantvindu» også skal bidra til god oversikt, sammen med Corner View og digitalkamerasystemer.
Motoren er en ny PACCAR MX-11, som sammen med gjennomtenkt aerodynamikk og en rekke førerstøttesystemer skal gi lavt drivstofforbruk. Men det understrekes at plattformen er tilrettelagt for å kunne benytte alle typer drivlinjer.
Et bredt utvalg innen kraftuttak, chassismoduler og koblinger skal på sin side bidra til at kjøretøyene enkelt kan tilpasses forskjellige bruksområder.
Gir komfort-garanti
De tre nevnte langtransportmodellene byr på et av markedets mer romslige førerhus, og DAF lover at XD også skal gi god boltreplass for føreren.
Nederlenderne er ikke snauere enn at de tør «garantere den beste førerkomforten innen segmentet».
Heldigitale instrumenter er selvsagt på plass. Det ville vel vært mer oppsiktsvekkende om de ikke var der.
Helt ny design på chassisfronten, førerhusfjæringen og bakakselfjæringen skal samtidig gi en forbedret og mer bekvem kjøreopplevelse, opplyses det.
DAF opplyser at XD vil være tilgjengelig som et tillegg til de eksisterende CF-modellene.
Produksjonen er planlagt å starte høsten 2022.