-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Ny generasjonen DAF XD på gang
Blir et supplement til distribusjonsbilen CF. Modellen skal avdukes på IAA i Hannover i september.
Den nye generasjonen av DAF XD tar utgangspunkt i plattformen til de allerede lanserte modellene, XF-, XG- og XG⁺ som alle er beregnet på langtransport.
Bildet som er sluppet fra fabrikk forteller ikke så mye, annet enn at designspråket åpenbart er videreført fra de store modellene.
Utformet for urban kjøring
XD er på sin side myntet på segmentet for distribusjonskjøring.
Nettopp med tanke på kjøring i urbane strøk, trekker DAF frem at XD har en stor frontrute og store sidevinduer som går ekstra langt ned. Dette har vi foreløpig bare produsentens ord på, da det ikke fremgår av bildet.
I det hele tatt må vi kun stole på disse beskrivelsene foreløpig, som når fabrikken forteller at lav førerhusplassering og mulighet for såkalt «fortauskantvindu» også skal bidra til god oversikt, sammen med Corner View og digitalkamerasystemer.
Motoren er en ny PACCAR MX-11, som sammen med gjennomtenkt aerodynamikk og en rekke førerstøttesystemer skal gi lavt drivstofforbruk. Men det understrekes at plattformen er tilrettelagt for å kunne benytte alle typer drivlinjer.
Et bredt utvalg innen kraftuttak, chassismoduler og koblinger skal på sin side bidra til at kjøretøyene enkelt kan tilpasses forskjellige bruksområder.
Gir komfort-garanti
De tre nevnte langtransportmodellene byr på et av markedets mer romslige førerhus, og DAF lover at XD også skal gi god boltreplass for føreren.
Nederlenderne er ikke snauere enn at de tør «garantere den beste førerkomforten innen segmentet».
Heldigitale instrumenter er selvsagt på plass. Det ville vel vært mer oppsiktsvekkende om de ikke var der.
Helt ny design på chassisfronten, førerhusfjæringen og bakakselfjæringen skal samtidig gi en forbedret og mer bekvem kjøreopplevelse, opplyses det.
DAF opplyser at XD vil være tilgjengelig som et tillegg til de eksisterende CF-modellene.
Produksjonen er planlagt å starte høsten 2022.