-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny miljøavgift på buss
Regjeringen foreslår å legge ekstra avgift på busstrafikk. Samtidig skal det bli billigere å kjøre firmabil. – Elendig miljøpolitikk, raser kollektivbransjen.
Busser har i dag fritak fra den såkalte vektårsavgiften. I forslaget til nytt statsbudsjett foreslår imidlertid regjeringen at også busselskaper skal betale denne miljøavgiften – en ekstra avgift som vil gi 45 millioner kroner ekstra i statskassen dersom den innføres.
– Dette setter regjeringens uttalte miljøsatsing i et mildt sagt underlig lys, særlig når de i samme budsjett foreslår å gjøre det billigere å kjøre firmabil, sier administrerende direktør Christian Aubert i Transportbedriftenes Landsforening til nyhetsbyrået Newswire.
– Med denne nye avgiften risikerer vi høyere billettpriser, noe som i sin tur kan føre til at det blir mindre attraktivt å reise kollektivt, sier Aubert.
Fremskrittspartiet regnes som regjeringens fremste støttespiller når forslaget til statsbudsjettet skal behandles i Stortinget. Men partiet varsler kamp om det nye forslaget.
Les hele saken i YrkesBil nummer 13.