-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny miljøavgift på buss
Regjeringen foreslår å legge ekstra avgift på busstrafikk. Samtidig skal det bli billigere å kjøre firmabil. – Elendig miljøpolitikk, raser kollektivbransjen.
Busser har i dag fritak fra den såkalte vektårsavgiften. I forslaget til nytt statsbudsjett foreslår imidlertid regjeringen at også busselskaper skal betale denne miljøavgiften – en ekstra avgift som vil gi 45 millioner kroner ekstra i statskassen dersom den innføres.
– Dette setter regjeringens uttalte miljøsatsing i et mildt sagt underlig lys, særlig når de i samme budsjett foreslår å gjøre det billigere å kjøre firmabil, sier administrerende direktør Christian Aubert i Transportbedriftenes Landsforening til nyhetsbyrået Newswire.
– Med denne nye avgiften risikerer vi høyere billettpriser, noe som i sin tur kan føre til at det blir mindre attraktivt å reise kollektivt, sier Aubert.
Fremskrittspartiet regnes som regjeringens fremste støttespiller når forslaget til statsbudsjettet skal behandles i Stortinget. Men partiet varsler kamp om det nye forslaget.
Les hele saken i YrkesBil nummer 13.