-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Skissen av den nye elektriske Scout-pickupen fra Volkswagen.](https://image.yrkesbil.no/170749.webp?imageId=170749&x=8.25&y=48.30&cropw=86.25&croph=41.10&width=968&height=462&format=jpg)
Volkswagens nye familiealbum
Scott Keogh, Volkswagen-sjefen må ha sittet og bladd i det nye familiealbumet.
Da Volkswagens lastebil-selskap, Traton, nylig kjøpte amerikanske Navistar kjøpte de samtidig en god bit av amerikanske bilhistorie.
Det er mye bra som ligger i Navistars fjerne bakgrunn, blant annet International Harvester. For amerikanere med litt bilromantisk interesse er det da ett navn som umiddelbart dukker opp: Scout.
Scout regnes av mange som verdens første MPV, den ble en solid suksess blant vanlige brukere.
Snakker man i dag om historien til pickups eller crossovers eller SUVer eller light trucks lander man alltid, før eller siden, på Scout.
Scout dukket opp i 1960, seks år før Bronco, og varte så lenge International Harvester varte, til 1985, og Navistar ble etablert.
En tøff off roader, elektrisk selvfølgelig, kompakt og klar til å konkurrere i de lukrative SUV- og pickup-segmentene i USA.
Og da er det jo også et poeng at den presenteres som amerikansk og ikke tysk.
«Scout er jo like amerikanske som baseball og eple pai» sa Keogh.
Volkswagen bekrefter nå at de designer en ny batterielektrisk pickup og en R-SUV (R for Rugged) i USA, at den skal bygges i USA for amerikanske kunder og være klar i 2026.
Produksjonsstedet blir sannsynligvis Chattanooga, Tennessee, der de også skal bygge ID4. Wall Street Journal sa at VW regnet med å selge 250.000 av den hvert år.
Men hvor smart det er å kalle den Scout, og å regne med at det vil gi den automatisk, og øyeblikkelig berømmelse det øyeblikket den slippes, kan nok diskutere.
Kanskje ser man på Jeep-suksessen, men Jeep har jo vært der hele tiden og måtte ikke vekkes fra de døde, bare fra de skinndøde.
Hvis bilkjøperne må gå til Google for å finne ut hvem Scout var, er jo halve vitsen borte.
![Slik skisserer Volkswagen nye Scout i versjonene SUV og pickup.](https://image.yrkesbil.no/170753.webp?imageId=170753&x=0.00&y=17.35&cropw=100.00&croph=70.98&width=956&height=680&format=jpg)