-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Bergen-Kokstad
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Car Purchaser
Arval AS
-
Bilmekaniker
NAF Senter Arendal
-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS

Volkswagens nye familiealbum
Scott Keogh, Volkswagen-sjefen må ha sittet og bladd i det nye familiealbumet.
Da Volkswagens lastebil-selskap, Traton, nylig kjøpte amerikanske Navistar kjøpte de samtidig en god bit av amerikanske bilhistorie.
Det er mye bra som ligger i Navistars fjerne bakgrunn, blant annet International Harvester. For amerikanere med litt bilromantisk interesse er det da ett navn som umiddelbart dukker opp: Scout.
Scout regnes av mange som verdens første MPV, den ble en solid suksess blant vanlige brukere.
Snakker man i dag om historien til pickups eller crossovers eller SUVer eller light trucks lander man alltid, før eller siden, på Scout.
Scout dukket opp i 1960, seks år før Bronco, og varte så lenge International Harvester varte, til 1985, og Navistar ble etablert.
En tøff off roader, elektrisk selvfølgelig, kompakt og klar til å konkurrere i de lukrative SUV- og pickup-segmentene i USA.
Og da er det jo også et poeng at den presenteres som amerikansk og ikke tysk.
«Scout er jo like amerikanske som baseball og eple pai» sa Keogh.
Volkswagen bekrefter nå at de designer en ny batterielektrisk pickup og en R-SUV (R for Rugged) i USA, at den skal bygges i USA for amerikanske kunder og være klar i 2026.
Produksjonsstedet blir sannsynligvis Chattanooga, Tennessee, der de også skal bygge ID4. Wall Street Journal sa at VW regnet med å selge 250.000 av den hvert år.
Men hvor smart det er å kalle den Scout, og å regne med at det vil gi den automatisk, og øyeblikkelig berømmelse det øyeblikket den slippes, kan nok diskutere.
Kanskje ser man på Jeep-suksessen, men Jeep har jo vært der hele tiden og måtte ikke vekkes fra de døde, bare fra de skinndøde.
Hvis bilkjøperne må gå til Google for å finne ut hvem Scout var, er jo halve vitsen borte.
