-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
– Omsetningen er god men marginene blir mindre
Transportselskapet SR Group som kjører mye for olje- og gassindustrien opplever god omsetning, men sliter med resultatmarginene, forklarer Bjørn Røstad, administrerende direktør og eier.
Her er Røstads svar på spørsmålene fra YrkesBil:
1. Hvordan merker din bedrift de økte/økende prisene på alt fra materiell til energi?
«Vi merker dette godt og ser at marginene blir mindre og mindre.»
2. Hvilke konsekvenser får «prisgaloppen» på kort og litt lengre sikt for din bedrift (økonomisk/resultatmessig og på andre måter)?
«På kort sikt ser vi klart at diesel, strøm og personalkost er krevende. På lang sikt kommer også verksted, dekk og innkjøp av anleggsmidler til å bli krevende.»
3. Ta en titt i glasskula: Hvordan ser kommende halvår/år ut, med tanke på det markedet din bedrift opererer i? Hva med investeringer og utvikling?
«Omsetningen er god, men vi sliter med å få resultater. Lang leveringstid på anleggsmidler og lite tilgang på kompetanse er to store utfordringer».
4. Savner du noen avbøtende tiltak fra myndighetene – i så fall: Hvilke tiltak, og hvordan mener du dette kunne bidratt til å lette situasjonen?
«Regjeringen vi har ligger nå så langt etter at jeg har problemer med å ta med alt… Det viktigste er forutsigbarhet, som igjen reflekterer til variable kostnader som i dag er ute av kontroll. Diesel og strøm MÅ reduseres».