-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Amerikansk H2O i DAF
Hyzon Motors er en ambisiøs startup som skal levere tunge, brenselcelle-utstyrte el-lastebiler fra november. Til Europa kommer de også. De skal bygge om DAF.

I januar fortalte de om planene sine, tunge biler i november, biler opp til 20 tonn i første kvartal neste år, og transporter-klassse med rekkevidde inntil 800 km, biler i andre kvartal.
De har allerede overtatt og revitalisert GMs gamle brenselcellefabrikk i New York og har satt i gang virksomhet i Australia, og nå forteller de også om Europa.
Et nederlandsk firma, Holthausen Clean Technlogy, har bygget inn sine brenselceller i en rekke DAF-er, så det er en bil de kjenner godt. De bygger opp en avdeling av Hyzon Motors i Groningen.
Hyzon Motors har derfor både valgt brødrene Holthausen som sine Europa-representanter og DAF som sin samarbeidspartner på bilsiden. Senere er det VW Transporter som skal bygges om.
For lastebilene bruker man tanker på 48 kg som gir en rekkevidde på 500 km. Men disse tankene kan kombineres inntil 192 kg og 2000 km når de bygges inn i en XF.
Brenselcellene fra Hyzon er på mellom 40 og 370 kW. For en stor DAF snakker man om mellom 150 og 200 kW.
Bilens telematikk-utstyr bygges helt om for å inkludere alle hydrogen-elementene i systemet også.
Det er snakk om mer enn 100 brenselceller til tunge biler som skal leveres i Europa i løpet av neste år. Det snakkes om en levetid på 1 million kilometer.
I USA leases alle bilene, man regner med en lignende løsning i Europa.