-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
MAN med høydebegrensninger i navien
IAA HANNOVER: MAN fornyer nesten alt. Men det som fascinerer mest er navigasjonen og de råtøffe VW-bilene fra Sør-Amerika.

Av og til kan man bli nyhetsblind.
Tyske MAN har gjort kanskje tidenes modellskrell. En haug med nye motorer, nye eksteriører, nye funksjoner og ny logo
– og så er det likevel de antagelig mest banale detaljene som biter seg fast:
For: Det nye multimedia-anlegget i bilene kommer nå med navigasjon skreddersydd for lastebil.
Dvs med lokale høyde- og aksellastbegrensninger direkte på skjermen foran deg.
Og etter å ha kjørt vilkårlig på kryss og tvers i Norge med stor bil i det siste, er det kanskje noe av det jeg har savnet mest. Kommer jeg under her – eller må jeg kjøre rundt?
Nyttigst er det for begynnere som meg, selvsagt, men det kommer stadig nye til bransjen…
Det andre er de avsindig tøffe Latin-Amerika-bilene med VW-logo i grillen, Constellation-bilene fra Brasil.
Det er jo ikke nytt, men de har en design som burde være salgbar på dette alene.
Og selv om dette markedet ligger noe bak oss teknologisk nå, skjer det likevel så pass mye utvikling og innovasjon at de brått kan komme nyvinninger derfra som også vesten må ta av seg hatten for.
Også innen buss. MAN har levert Volksbus (se bildekarusell) fra Rio de Janeiro siden 1993. Konseptbussen som står på IAA nå er en «dual-fuel»-buss som kombinerer naturgass og diesel.