-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mikro-truck med akseptabelt navn
Navnet har ofte svært meget å si, og akkurat dette navnet tror jeg vil kunne aksepteres av norske kunder. Spørsmålet er selvfølgelig om de vil akseptere produktet. Møt Ari mikro-truck.
Mikro-transporter har vært velkjent i Japan siden landet begynte å bli motorisert. I mange japanske landsbyer var det ikke mulig å komme frem med noe motorisert med mindre det hadde mikromål.
De såkalte kei-transporterne eksisterer den dag i dag og ufører tonnevis av nyttig arbeid. Produsenter i Malaysia og India har fulgt opp, så hvis noen vil bruke dette temaet i en lokal quiz kan vi i det minste servere denne ti-på-topp (of mind) listen:
Daihatsu Hijet; Suzuki Carry; Mitsubishi Minicab; Honda Acty; Mazda Porter Cab; Subaru Sambar; Isuzu mini truck; Tata Super Ace Mint Mini Truck; Tata Ace Zip Mini Truck; Mahindra Supro!
Men her er en ny en, med ganske blandet opphav.
Ari kalles den når den er blitt et komplett produkt og selges av et selskap i Leipzig.
Det dreier seg om batterielektriske biler som egentlig stammer fra en kinesisk produsent: Jianyuan EV. De har drevet med dette siden 1982 og bygger rundt 50.000 slike småtrucker hvert år, med en og annen moped-bil innimellom.
Ari Motors tar dem hjem som chassis og lar et verksted nær Praha bygge dem opp med alt fra plan og tipp til kjølekasser.
De små måler 315 x 130 x 169 cm, har en motor på 7,5 kW og kan ta en nyttelast på inntil 500 kg.
Men nå er det også dukket opp en serie med større biler – 901 heter den – akkurat som Porsche 911 før den ble 911.
Den måler fra 4,4 til 4,9 meter i lengden og kan ta 7,5 kubikk eller 900 kg. 60 kW motor og et batteri på 40 kWt skal gi inntil 260 kilometer rekkevidde.
Modellen er ganske skrapet, noe man kan lese ut fra ekstra-listen:
Bl.a. aircondition, servostyring, støtfangere foran og bak eller reservehjul.
Mens de minste er priset fra cirka 12.000 euro, koster den store rett under 30.000