-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mikro-truck med akseptabelt navn
Navnet har ofte svært meget å si, og akkurat dette navnet tror jeg vil kunne aksepteres av norske kunder. Spørsmålet er selvfølgelig om de vil akseptere produktet. Møt Ari mikro-truck.
Mikro-transporter har vært velkjent i Japan siden landet begynte å bli motorisert. I mange japanske landsbyer var det ikke mulig å komme frem med noe motorisert med mindre det hadde mikromål.
De såkalte kei-transporterne eksisterer den dag i dag og ufører tonnevis av nyttig arbeid. Produsenter i Malaysia og India har fulgt opp, så hvis noen vil bruke dette temaet i en lokal quiz kan vi i det minste servere denne ti-på-topp (of mind) listen:
Daihatsu Hijet; Suzuki Carry; Mitsubishi Minicab; Honda Acty; Mazda Porter Cab; Subaru Sambar; Isuzu mini truck; Tata Super Ace Mint Mini Truck; Tata Ace Zip Mini Truck; Mahindra Supro!
Men her er en ny en, med ganske blandet opphav.
Ari kalles den når den er blitt et komplett produkt og selges av et selskap i Leipzig.
Det dreier seg om batterielektriske biler som egentlig stammer fra en kinesisk produsent: Jianyuan EV. De har drevet med dette siden 1982 og bygger rundt 50.000 slike småtrucker hvert år, med en og annen moped-bil innimellom.
Ari Motors tar dem hjem som chassis og lar et verksted nær Praha bygge dem opp med alt fra plan og tipp til kjølekasser.
De små måler 315 x 130 x 169 cm, har en motor på 7,5 kW og kan ta en nyttelast på inntil 500 kg.
Men nå er det også dukket opp en serie med større biler – 901 heter den – akkurat som Porsche 911 før den ble 911.
Den måler fra 4,4 til 4,9 meter i lengden og kan ta 7,5 kubikk eller 900 kg. 60 kW motor og et batteri på 40 kWt skal gi inntil 260 kilometer rekkevidde.
Modellen er ganske skrapet, noe man kan lese ut fra ekstra-listen:
Bl.a. aircondition, servostyring, støtfangere foran og bak eller reservehjul.
Mens de minste er priset fra cirka 12.000 euro, koster den store rett under 30.000