-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Stellantis samordner produksjonen
Konsolidering er forklaringen. Slutten på en 120 år lang historie kan det også kalles.
Vauxhall hadde fabrikk i Luton fra 1905 – 20 år før General Motors kom og gjorde Vauxhall – og Luton – til sitt eget.
Siste innslag i en lang og stolt historie er at Stellantis kom og overtok Opel/Vauxhall, og nå har bestemt at de skal stanse produksjonen i Luton for å overføre produksjonen til den andre fabrikken de har i Storbritannia. I Ellesmere Port.
Det hele skal være over ved utgangen av andre kvartal neste år.
Fabrikken har en kapasitet på 100.000 varebiler per år, og beskjeftiger 1100 personer i et distrikt der det ikke akkurat flommer over av andre attraktive arbeidsplasser.
– Et slag i ansiktet på våre medlemmer, sa Union Unite som organiserer mange av de berørte.
Produktene fra Luton er utelukkende varebiler for alle Stellantis-merkene, og planen er å overføre den delen av produksjonen til Ellesmere Port. Der er det nå investert 50 millioner pund, for å gjøre anlegget til et sentrum for batterielektriske biler.
I løpet av neste år skal de sette i gang med produksjonen av en ny, mellomstor elektrisk varebil. Da skal også overføringen fra Luton være gjennomført.
Under det hele, forteller Stellantis, finner man også uroen over britenes harde krav om elbilandeler i fremtiden.
Det ligger et forbud mot forbrenningsmotorer der – det skal slå inn i 2030. Frem til da skal (foreløpig) 22 % av personbilsalget og 10 % av varebilsalget bestå av batterielektriske biler. Avvik fra andelen skal koste produsentene £ 15.000 for hver bil som bommer på målet.
Siden forbrukerne er svært lite interessert i å kjøpe elektrisk har dette skapt stor uro i hele bransjen, og usikkerheten brukes også av Stellantis for å begrunne at man konsentrerer produksjonen i bare et, sentralt anlegg.
Industrisjefer har bedt regjeringen myke opp regelverket og Statssekretær for Industri og Handel, Jonathan Reynolds, har sagt at de nå skal se på mulighetene for å endre salgskravene og andre bestemmelser innfor Zero-Emission Vehicles Mandate siden det ikke virker slik man hadde fortsatt.
Luton hadde sin storhetstid på seksti-tallet, med 37.000 ansatte.
Etter det har det gått jevnt nedover – det vil si, i 2002 fikk nedover-kursen skikkelig fart. Det var da GM avsluttet all personbilproduksjon i byen og 2000 arbeidsplasser forsvant over natten.