-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vil inkludere selvstendig næringsdrivende sjåfører
Europaparlamentets sysselsettingskomité stemte i går for at selvstendig næringsdrivende buss- og lastebilsjåfører skal være underlagt de samme regler som dem som er ansatt av selskaper.
Ifølge komiteen er like vilkår nødvendig av hensyn til helse, sikkerhet og rettferdig konkurranse.
Dette gikk imot Europakommisjonens tidligere forslag om at selvstendig næringsdrivende sjåfører skulle unntas fra direktivet om arbeidstid i veitransportsektoren.
Parlamentet må også stemme over saken i plenum.
Bakgrunn
Selvstendig næringsdrivende sjåfører, som alle kommersielle sjåfører, er i dag underlagt forordning 561/2006 om kjøre- og hviletid, men ikke direktivet om sjåførers arbeidstid.
Direktiv 2002/15/EC omfatter kjøring, men også andre aspekter av arbeidstid i veitransport som lasting og lossing, hjelp til passasjerer, rengjøring og vedlikehold, og formaliteter med politi og tollvesen.
Det setter en ukentlig grense på 48 timer i uken i gjennomsnitt, som kan stige til 60 timer i uken - forutsatt at et gjennomsnitt på 48 timer i uken over en periode på fire uker ikke er overskredet.