-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Vil inkludere selvstendig næringsdrivende sjåfører
Europaparlamentets sysselsettingskomité stemte i går for at selvstendig næringsdrivende buss- og lastebilsjåfører skal være underlagt de samme regler som dem som er ansatt av selskaper.

Ifølge komiteen er like vilkår nødvendig av hensyn til helse, sikkerhet og rettferdig konkurranse.
Dette gikk imot Europakommisjonens tidligere forslag om at selvstendig næringsdrivende sjåfører skulle unntas fra direktivet om arbeidstid i veitransportsektoren.
Parlamentet må også stemme over saken i plenum.
Bakgrunn
Selvstendig næringsdrivende sjåfører, som alle kommersielle sjåfører, er i dag underlagt forordning 561/2006 om kjøre- og hviletid, men ikke direktivet om sjåførers arbeidstid.
Direktiv 2002/15/EC omfatter kjøring, men også andre aspekter av arbeidstid i veitransport som lasting og lossing, hjelp til passasjerer, rengjøring og vedlikehold, og formaliteter med politi og tollvesen.
Det setter en ukentlig grense på 48 timer i uken i gjennomsnitt, som kan stige til 60 timer i uken - forutsatt at et gjennomsnitt på 48 timer i uken over en periode på fire uker ikke er overskredet.