-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vil inkludere selvstendig næringsdrivende sjåfører
Europaparlamentets sysselsettingskomité stemte i går for at selvstendig næringsdrivende buss- og lastebilsjåfører skal være underlagt de samme regler som dem som er ansatt av selskaper.

Ifølge komiteen er like vilkår nødvendig av hensyn til helse, sikkerhet og rettferdig konkurranse.
Dette gikk imot Europakommisjonens tidligere forslag om at selvstendig næringsdrivende sjåfører skulle unntas fra direktivet om arbeidstid i veitransportsektoren.
Parlamentet må også stemme over saken i plenum.
Bakgrunn
Selvstendig næringsdrivende sjåfører, som alle kommersielle sjåfører, er i dag underlagt forordning 561/2006 om kjøre- og hviletid, men ikke direktivet om sjåførers arbeidstid.
Direktiv 2002/15/EC omfatter kjøring, men også andre aspekter av arbeidstid i veitransport som lasting og lossing, hjelp til passasjerer, rengjøring og vedlikehold, og formaliteter med politi og tollvesen.
Det setter en ukentlig grense på 48 timer i uken i gjennomsnitt, som kan stige til 60 timer i uken - forutsatt at et gjennomsnitt på 48 timer i uken over en periode på fire uker ikke er overskredet.