-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Utslippsjukset omfatter 1,8 mill. nyttekjøretøy
Volkswagen bekrefter at manipulasjonen av NOx-utslipp også gjelder svært mange varebiler.

Ifølge nyhetsbyrået Reuters bekrefter en talsmann for Volkswagen Commersial Vehicles at manipuleringen av utslipp også omfatter 1,8 millioner lette nyttekjøretøy.
Nyttekjøretøyene utgjør dermed drøyt 16 prosent av de totalt 11 millioner bilene som Volkswagen innrømmer at de har jukset med utslippstallene på, i skandalen som er døpt «dieselgate».
Konsernet har tidligere opplyst at bilene som er berørt av utslippsjukset er utstyrt med dieselmotorer med typebetegnelse EA189.
Vet ikke hvilke modeller og motorer
Importør av Volkswagen til Norge, Harald A. Møller AS, opplyser at de ikke vet hvor mange nyttekjøretøy her til lands som er utstyrt med «jukseprogramvaren».
– Vi har fått samme totaltall (1,8 millioner nyttekjøretøy, journ. anm.) og har ingen informasjon utover dette. Vi har ikke fått noen fordeling på hvilke modeller og motorer det gjelder, sier Benthe Saga, informasjonssjef for Volkswagen nyttekjøretøy i Norge, til YrkesBil.
«Juksemotorene» sitter trolig i blant annet Volkswagen Transporter og Caddy, ifølge e24.no.
Disse modellene har i flere år vært bestselgere i sine respektive klasser.
Berører ikke nye biler
Nye Volkswagen som selges og utleveres i Norge blir ikke berørt av fabrikkens diesel-juks.
– Alle nye dieselbiler Volkswagen selger i Norge i dag har Euro 6-motor, og disse berøres ikke, uttalte informasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller, Anita Svanes, til BilNorge.no nylig.